Uczniowie klasy IIb, VII i VIII uczestniczyli w lekcji alternatywnej w Śląskim Ogrodzie Zoologicznym. Dzielnie przemierzali wybraną trasę tematyczną i zapoznali się z mieszkańcami chorzowskiego ZOO. W czasie zajęć uczniowie nie tylko oglądali żywe zwierzęta z całego świata, ale także poszerzali i utrwalali wiedzę zdobytą w szkole. Zwiedziliśmy również kotlinę dinozaurów.                                                                                                                    

Dzieci świetnie się bawiły, dodatkową atrakcją była zabawa „Odkrywca Śląskiego ZOO” dzięki której uczniowie mogli nauczyć się czytać mapę oraz poszukiwać i zdobywać pieczątki.  Wycieczka wszystkim bardzo się podobała, na pewno wrócimy tam jeszcze nie raz.

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
image009
image010
image011
Previous Next Play Pause

 

Nasza szkoła została zaproszona na jubileuszową 15 edycję Konkursu Międzynarodowego „Co wiesz o Unii Europejskiej?”, który odbył się w szkole podstawowej Kpt. Vajdy w Ostrawie, w ramach 30 rocznicy Europejskich Dni Niepełnosprawnych.

Szkoła nasza była reprezentowana przez 3 uczniów z klasy VII i VIII: Weronikę Krupa, Laurę Nowak i Andrzeja Krupa. Temat konkursu brzmiał „Poznajemy Czeską Republikę”. Składał się on z dwóch części: teoretycznej – sprawdzającej wiedzę i praktycznej w formie warsztatów plastycznych. W konkursie uczestniczyły grupy z Polski, Czech oraz ze Słowacji. Reprezentanci naszej szkoły świetnie się spisali. Pomimo, że test z wiedzy napisali bardzo dobrze na 100% zdobyli IV miejsce.

Brawo! Jesteśmy bardzo z Nich dumni.

image001
image002
image003
image004
Previous Next Play Pause

W bieżącym roku szkolnym klasy 1A, 5A i 8aA  dołączyły do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego GRAMY ZMYSŁAMI – II edycja. Celem projektu jest innowacyjne i kreatywne podejście do rozwijania zmysłów zarówno młodszych, jak i starszych dzieci.  Przez cały rok szkolny uczniowie będą stymulować swoje wszystkie zmysły i rozwijać swoją kreatywność podczas realizacji zadań zgodnie z harmonogramem projektu.

Pierwsze, październikowe zadanie brzmiało Ścieżka sensoryczna. Pomysłów na to zadanie było sporo. Realizowaliśmy je w kilku etapach, chcieliśmy doświadczyć jak najwięcej.

Odbyliśmy, więc wiele spacerów, podczas których zbieraliśmy kasztany, żołędzie, liście, gałęzie. Dotykaliśmy kory różnych drzew i przytulaliśmy się do nich, szczególnie, że w październiku mają one swoje święto. Ze zdobytych darów jesieni wykonywaliśmy przepiękne sensoryczne portrety Jesieni.

Najmłodsi z nas podczas jednego ze spacerów wykonali sensoryczne bransoletki. Zbierali to, co jesień chce nam podarować i przyczepiali je do pasków papieru na swojej ręce. Nie było to łatwe, ale zabawa w wyszukiwanie ciekawych okazów była doskonała. Starsi z nas bawili się w detektywów poszukujących liści lub patyków w odpowiednim kolorze, zgodnie z przygotowanymi podkładkami. Wszyscy byli bardzo zaangażowani w jak najlepsze wykonanie tego zadania.

Odwiedziliśmy też miejsca ciekawe sensorycznie, takie, jak skansen, w którym pachniało drewnianymi ścianami i meblami oraz słomianym dachem. Mogliśmy tam dotykać różnego rodzaju skór i futer. Zobaczyliśmy i mogliśmy  dotknąć wiele przedmiotów o ciekawych kształtach i fakturach.

Piękna jesienna pagoda sprzyjała realizacji zadania projektowego. Mimo, że zostało ono wykonane, pewnie jeszcze nie raz wyruszymy na spacer i będziemy bawić się w Gramy zmysłami.

gramyzm1t001
gramyzm1t002
gramyzm1t003
gramyzm1t004
gramyzm1t005
gramyzm1t006
gramyzm1t007
gramyzm1t008
gramyzm1t009
gramyzm1t010
gramyzm1t011
gramyzm1t012
gramyzm1t013
gramyzm1t014
gramyzm1t015
gramyzm1t016
gramyzm1t017
gramyzm1t018
gramyzm1t019
gramyzm1t020
gramyzm1t021
gramyzm1t022
gramyzm1t023
gramyzm1t024
gramyzm1t025
gramyzm1t026
gramyzm2t001
gramyzm2t002
gramyzm2t003
Previous Next Play Pause

Podsumowanie pierwszych tygodni nowego roku szkolnego 2022/2023 w 3M, 5A i 8bA

  1. Powitanie w klasie 3M nowego ucznia Roberta, który dołączył do Dominika.
  2. Podjęcie wyzwania opieki nad kwietną rabatą w ramach projektu Muzeum Śląskiego w Katowicach „Społeczne Ogrody”
  3. Wycieczka do Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie. Zielone płuca Śląska to miejsce, gdzie uczniowie mogą obserwować zmiany w przyrodzie w poszczególnych porach roku. Wycieczki te wykorzystujemy również do modelowania na bieżąco zachowań uczniów w miejscu publicznym, w środkach komunikacji miejskiej, jak również w kawiarence. Prawidłowe funkcjonowanie naszych podopiecznych w otwartej społeczności, w naturalnych warunkach, to jeden z priorytetów pracy dydaktyczno – wychowawczo – terapeutycznej.
  4. Grupa uczniów klas 3M, 5A oraz 8bA kontynuuje zajęcia warsztatowe z ceramiki w ramach programu Pałacu Młodzieży w Katowicach „Umiem więcej”
  5. Udział uczniów w praktycznych zajęciach w ramach utrwalania zasad ruchu pieszych w dużym mieście

To tylko wybrane aktywności klas uczniów z autyzmem. W kolejnych tygodniach otwieramy wieko skrzyni z ciekawymi pomysłami. Do zobaczenia

jesienw_358At001
jesienw_358At002
jesienw_358At003
jesienw_358At004
jesienw_358At005
jesienw_358At006
jesienw_358At007
jesienw_358At008
jesienw_358At009
jesienw_358At010
jesienw_358At011
jesienw_358At012
Previous Next Play Pause

Kolejny punkt modułu I - Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego  „Z kulturą mi do twarzy” mamy zrealizowany. Zadanie  27 - „Filmowa przygoda” wykonaliśmy  udając się w miniony czwartek do Kina Przyjaznego Sensorycznie w Punkcie 44, w Cinema City w Katowicach.

W warunkach dostosowanych do naszych potrzeb uczestniczyliśmy w seansie filmowym pt.: „Minionki : Wejście Gru”. Te śmieszne stworki zabrały nas nie tylko  w zwariowaną i pełną przygód podróż, ale też pokazały, że samemu nic się nie osiągnie bez wsparcia tych, którym na nas zależy.

Dziękujemy bardzo sponsorom voucherów czyli Związkowi Zawodowemu Kontra KWK Staszic – Wujek i rodzicom Wiktorii, którzy nam je przekazali.

Mamy nadzieję na kolejne udane seanse, zwłaszcza, że niektórzy taką filmową przygodę w kinie mieli okazję przeżyć pierwszy raz.

 

 

kinoaut001
kinoaut002
kinoaut003
kinoaut004
kinoaut005
kinoaut006
kinoaut007
Previous Next Play Pause

7 października uczniowie świętowali Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Od rana mogli losować kupony z Tabliczką Szczęścia, która polegała na prawidłowym rozwiązaniu działań i odkodowaniu przysłowia. Na lekcjach matematyki sprawdzali swoją wiedzę układając domino, rozwiązując łamigłówki oraz stacje zadaniowe. Na koniec dnia chętni uczniowie wzięli udział w konkursie szkolnym o tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia układając wieże z kubeczków wg schematu działań.

Tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia otrzymali uczniowie:

Dawid K. – uczeń klasy 7

Natalia K. – uczennica klasy 5

Wioletta S. – uczennica klasy 5

0
2
3
6
7
8
10
11
12
13
Previous Next Play Pause

W miniony piątek nasi najmłodsi uczniowie z  klas autystycznych wraz z najstarszymi kolegami z klasy ósmej zaliczyli swoją pierwszą szkolną wycieczkę. Razem  z wychowawcami uczniowie udali się do Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”.

Od samego początku towarzyszyła nam piękna pogoda i dobre humory, a  wraz z wejściem na teren skansenu rozwiały się nasze wszelkie  obawy, czy to  na pewno był dobry pomysł?

Chłopcy – ciekawi świata i wszystkiego co wokół, z zainteresowaniem zaglądali do wnętrz zabytkowych chałup, stodół, szop oraz starodawnej szkoły.  Wsłuchiwali się również w różne odgłosy towarzyszące nam podczas zwiedzania, oglądali min.: maszyny rolnicze, wiatrak, pojazdy konne. Te ostatnie tak spodobały się niektórym uczestnikom, że chcieli osobiście je wypróbować.

Dość długi spacer, piękna pogoda i podziwianie obiektów spowodowały, iż wróciliśmy zmęczeni, ale też pełni wrażeń. 

Wybierając się na wycieczkę do chorzowskiego skansenu zrealizowaliśmy również kolejne zadanie – nr 12 „Śladami przeszłości”  z Modułu I Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”, w którym uczestniczymy w bieżącym roku szkolnym.

Pierwsze koty za płoty, najmłodsi uczniowie świetnie się spisali, tak więc możemy planować kolejną wycieczkę szkolną.

 

skansen001
skansen002
skansen003
skansen004
skansen005
skansen006
skansen007
skansen008
skansen009
skansen010
Previous Next Play Pause

W ramach realizacji projektu międzynarodowego „Z kulturą mi do twarzy” będziemy wykonywali rożne zadania, które przybliżą nas do świata kultury.

We wrześniu zrealizowaliśmy już w ramach zadań z I Modułu zadanie 15 – „Tysiące barw wokół nas” Uczniowie brali udział w zajęciach plastycznych, podczas których poznawali nowe techniki plastyczne. Wykorzystując je wykonali liście „puchnącymi farbami sensorycznymi”, drukowali folią bąbelkową, barwili kartki bibułą., wykonali mandale z ziarnami.

Obchodziliśmy też Dzień Kropki.

Najnowszą naszą inicjatywą jest realizacja pkt. 13 z Modułu I. Poznajemy Mistrzów pędzla- zapoznajemy uczniów z dziełami wybitnych malarzy w różnoraki sposób. My postanowiliśmy wykorzystać propozycję Muzeum Narodowego w Warszawie i dołączyć do akcji selfie witkacyzowane. Wypróbowaliśmy efekty inspirowane portretami:

Juliana Tuwima

Neny Stachurskiej oraz

Portret kobiecy

Zabawa z selfi posłużyła nam do przybliżenia uczniom postaci Witkacego. Przygotowaliśmy też krótką notatkę o artyście. Na korytarzu szkolnym wyeksponowaliśmy zdjęcia. Do zabawy przystąpili także nauczyciele. Zadaniem uczniów było rozpoznanie, kto kryje się w zaprezentowanym selfe. Pomysł na taką zabawę wszystkim bardzo się spodobał, a przy okazji mogliśmy promować sztukę?

 

jszkultura001
jszkultura002
jszkultura003
jszkultura004
jszkultura005
jszkultura006
jszkultura007
jszkultura008
Previous Next Play Pause