- Szczegóły
- Monika Jaskulska
- Kategoria: News
Uczniowie klasy IIb, VII i VIII uczestniczyli w lekcji alternatywnej w Śląskim Ogrodzie Zoologicznym. Dzielnie przemierzali wybraną trasę tematyczną i zapoznali się z mieszkańcami chorzowskiego ZOO. W czasie zajęć uczniowie nie tylko oglądali żywe zwierzęta z całego świata, ale także poszerzali i utrwalali wiedzę zdobytą w szkole. Zwiedziliśmy również kotlinę dinozaurów.
Dzieci świetnie się bawiły, dodatkową atrakcją była zabawa „Odkrywca Śląskiego ZOO” dzięki której uczniowie mogli nauczyć się czytać mapę oraz poszukiwać i zdobywać pieczątki. Wycieczka wszystkim bardzo się podobała, na pewno wrócimy tam jeszcze nie raz.
- Szczegóły
- Monika Jaskulska
- Kategoria: News
Nasza szkoła została zaproszona na jubileuszową 15 edycję Konkursu Międzynarodowego „Co wiesz o Unii Europejskiej?”, który odbył się w szkole podstawowej Kpt. Vajdy w Ostrawie, w ramach 30 rocznicy Europejskich Dni Niepełnosprawnych.
Szkoła nasza była reprezentowana przez 3 uczniów z klasy VII i VIII: Weronikę Krupa, Laurę Nowak i Andrzeja Krupa. Temat konkursu brzmiał „Poznajemy Czeską Republikę”. Składał się on z dwóch części: teoretycznej – sprawdzającej wiedzę i praktycznej w formie warsztatów plastycznych. W konkursie uczestniczyły grupy z Polski, Czech oraz ze Słowacji. Reprezentanci naszej szkoły świetnie się spisali. Pomimo, że test z wiedzy napisali bardzo dobrze na 100% zdobyli IV miejsce.
Brawo! Jesteśmy bardzo z Nich dumni.
- Szczegóły
- Beata Musiał
- Kategoria: News
W bieżącym roku szkolnym klasy 1A, 5A i 8aA dołączyły do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego GRAMY ZMYSŁAMI – II edycja. Celem projektu jest innowacyjne i kreatywne podejście do rozwijania zmysłów zarówno młodszych, jak i starszych dzieci. Przez cały rok szkolny uczniowie będą stymulować swoje wszystkie zmysły i rozwijać swoją kreatywność podczas realizacji zadań zgodnie z harmonogramem projektu.
Pierwsze, październikowe zadanie brzmiało Ścieżka sensoryczna. Pomysłów na to zadanie było sporo. Realizowaliśmy je w kilku etapach, chcieliśmy doświadczyć jak najwięcej.
Odbyliśmy, więc wiele spacerów, podczas których zbieraliśmy kasztany, żołędzie, liście, gałęzie. Dotykaliśmy kory różnych drzew i przytulaliśmy się do nich, szczególnie, że w październiku mają one swoje święto. Ze zdobytych darów jesieni wykonywaliśmy przepiękne sensoryczne portrety Jesieni.
Najmłodsi z nas podczas jednego ze spacerów wykonali sensoryczne bransoletki. Zbierali to, co jesień chce nam podarować i przyczepiali je do pasków papieru na swojej ręce. Nie było to łatwe, ale zabawa w wyszukiwanie ciekawych okazów była doskonała. Starsi z nas bawili się w detektywów poszukujących liści lub patyków w odpowiednim kolorze, zgodnie z przygotowanymi podkładkami. Wszyscy byli bardzo zaangażowani w jak najlepsze wykonanie tego zadania.
Odwiedziliśmy też miejsca ciekawe sensorycznie, takie, jak skansen, w którym pachniało drewnianymi ścianami i meblami oraz słomianym dachem. Mogliśmy tam dotykać różnego rodzaju skór i futer. Zobaczyliśmy i mogliśmy dotknąć wiele przedmiotów o ciekawych kształtach i fakturach.
Piękna jesienna pagoda sprzyjała realizacji zadania projektowego. Mimo, że zostało ono wykonane, pewnie jeszcze nie raz wyruszymy na spacer i będziemy bawić się w Gramy zmysłami.
- Szczegóły
- Joanna Lach
- Kategoria: News
Podsumowanie pierwszych tygodni nowego roku szkolnego 2022/2023 w 3M, 5A i 8bA
- Powitanie w klasie 3M nowego ucznia Roberta, który dołączył do Dominika.
- Podjęcie wyzwania opieki nad kwietną rabatą w ramach projektu Muzeum Śląskiego w Katowicach „Społeczne Ogrody”
- Wycieczka do Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie. Zielone płuca Śląska to miejsce, gdzie uczniowie mogą obserwować zmiany w przyrodzie w poszczególnych porach roku. Wycieczki te wykorzystujemy również do modelowania na bieżąco zachowań uczniów w miejscu publicznym, w środkach komunikacji miejskiej, jak również w kawiarence. Prawidłowe funkcjonowanie naszych podopiecznych w otwartej społeczności, w naturalnych warunkach, to jeden z priorytetów pracy dydaktyczno – wychowawczo – terapeutycznej.
- Grupa uczniów klas 3M, 5A oraz 8bA kontynuuje zajęcia warsztatowe z ceramiki w ramach programu Pałacu Młodzieży w Katowicach „Umiem więcej”
- Udział uczniów w praktycznych zajęciach w ramach utrwalania zasad ruchu pieszych w dużym mieście
To tylko wybrane aktywności klas uczniów z autyzmem. W kolejnych tygodniach otwieramy wieko skrzyni z ciekawymi pomysłami. Do zobaczenia
- Szczegóły
- Anna Kaczmarek
- Kategoria: News
Kolejny punkt modułu I - Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy” mamy zrealizowany. Zadanie 27 - „Filmowa przygoda” wykonaliśmy udając się w miniony czwartek do Kina Przyjaznego Sensorycznie w Punkcie 44, w Cinema City w Katowicach.
W warunkach dostosowanych do naszych potrzeb uczestniczyliśmy w seansie filmowym pt.: „Minionki : Wejście Gru”. Te śmieszne stworki zabrały nas nie tylko w zwariowaną i pełną przygód podróż, ale też pokazały, że samemu nic się nie osiągnie bez wsparcia tych, którym na nas zależy.
Dziękujemy bardzo sponsorom voucherów czyli Związkowi Zawodowemu Kontra KWK Staszic – Wujek i rodzicom Wiktorii, którzy nam je przekazali.
Mamy nadzieję na kolejne udane seanse, zwłaszcza, że niektórzy taką filmową przygodę w kinie mieli okazję przeżyć pierwszy raz.
- Szczegóły
- Ewa Pierzchała
- Kategoria: News
7 października uczniowie świętowali Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Od rana mogli losować kupony z Tabliczką Szczęścia, która polegała na prawidłowym rozwiązaniu działań i odkodowaniu przysłowia. Na lekcjach matematyki sprawdzali swoją wiedzę układając domino, rozwiązując łamigłówki oraz stacje zadaniowe. Na koniec dnia chętni uczniowie wzięli udział w konkursie szkolnym o tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia układając wieże z kubeczków wg schematu działań.
Tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia otrzymali uczniowie:
Dawid K. – uczeń klasy 7
Natalia K. – uczennica klasy 5
Wioletta S. – uczennica klasy 5
- Szczegóły
- Anna Kaczmarek
- Kategoria: News
W miniony piątek nasi najmłodsi uczniowie z klas autystycznych wraz z najstarszymi kolegami z klasy ósmej zaliczyli swoją pierwszą szkolną wycieczkę. Razem z wychowawcami uczniowie udali się do Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”.
Od samego początku towarzyszyła nam piękna pogoda i dobre humory, a wraz z wejściem na teren skansenu rozwiały się nasze wszelkie obawy, czy to na pewno był dobry pomysł?
Chłopcy – ciekawi świata i wszystkiego co wokół, z zainteresowaniem zaglądali do wnętrz zabytkowych chałup, stodół, szop oraz starodawnej szkoły. Wsłuchiwali się również w różne odgłosy towarzyszące nam podczas zwiedzania, oglądali min.: maszyny rolnicze, wiatrak, pojazdy konne. Te ostatnie tak spodobały się niektórym uczestnikom, że chcieli osobiście je wypróbować.
Dość długi spacer, piękna pogoda i podziwianie obiektów spowodowały, iż wróciliśmy zmęczeni, ale też pełni wrażeń.
Wybierając się na wycieczkę do chorzowskiego skansenu zrealizowaliśmy również kolejne zadanie – nr 12 „Śladami przeszłości” z Modułu I Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”, w którym uczestniczymy w bieżącym roku szkolnym.
Pierwsze koty za płoty, najmłodsi uczniowie świetnie się spisali, tak więc możemy planować kolejną wycieczkę szkolną.
- Szczegóły
- Joanna Sikora
- Kategoria: News
W ramach realizacji projektu międzynarodowego „Z kulturą mi do twarzy” będziemy wykonywali rożne zadania, które przybliżą nas do świata kultury.
We wrześniu zrealizowaliśmy już w ramach zadań z I Modułu zadanie 15 – „Tysiące barw wokół nas” Uczniowie brali udział w zajęciach plastycznych, podczas których poznawali nowe techniki plastyczne. Wykorzystując je wykonali liście „puchnącymi farbami sensorycznymi”, drukowali folią bąbelkową, barwili kartki bibułą., wykonali mandale z ziarnami.
Obchodziliśmy też Dzień Kropki.
Najnowszą naszą inicjatywą jest realizacja pkt. 13 z Modułu I. Poznajemy Mistrzów pędzla- zapoznajemy uczniów z dziełami wybitnych malarzy w różnoraki sposób. My postanowiliśmy wykorzystać propozycję Muzeum Narodowego w Warszawie i dołączyć do akcji selfie witkacyzowane. Wypróbowaliśmy efekty inspirowane portretami:
Juliana Tuwima
Neny Stachurskiej oraz
Portret kobiecy
Zabawa z selfi posłużyła nam do przybliżenia uczniom postaci Witkacego. Przygotowaliśmy też krótką notatkę o artyście. Na korytarzu szkolnym wyeksponowaliśmy zdjęcia. Do zabawy przystąpili także nauczyciele. Zadaniem uczniów było rozpoznanie, kto kryje się w zaprezentowanym selfe. Pomysł na taką zabawę wszystkim bardzo się spodobał, a przy okazji mogliśmy promować sztukę?
Strona 42 z 63