Wszyscy dobrze wiemy, iż aby być zdrowym, powinniśmy oddychać czystym powietrzem. Bez smogu, który osadza się w drogach oddechowych prowadząc do problemów zdrowotnych nie tylko obecnie ale i w przyszłości. Smog wpływa nie tylko na nasze drogi oddechowe ale również na narząd wzroku czy układ krążenia. Trzeba być tego świadomym. Szczególnie teraz u progu sezonu grzewczego oraz w całym okresie jesienno-zimowym. Uczniowie naszej szkoły z klasy 2B oraz 6 wzięli udział w kampanii TAURON CIEPŁO #Weź nie smoguj #Weź oddychaj. Celem kampanii jest  podniesienie świadomości ekologicznej dzieci młodzieży, promowanie zachowań, przyczyniających się do poprawy jakości życia.

Na zajęciach  uczniowie zapoznali się materiałami umieszczonymi na stronie organizatora kampanii. Obejrzeli film obrazujący różnice miedzy czystym środowiskiem a tym pełnym zanieczyszczeń. Dowiedzieli się  czym jest smog, dlaczego jest niebezpieczny i jak mu przeciwdziałać. Układali hasła związane z tematyką kampanii. Natomiast jako podsumowanie zajęć uczniowie wykonali plakat  pod hasłem „ Jak  chronić naszą planetę”. Plakat  został wyeksponowany na tablicy.

image001
image003
image004
image005
image006
image007
image008
Previous Next Play Pause
 

Zbliża się listopad a wraz z nim uroczystość Wszystkich Świętych oraz Dzień Zaduszny. Uczniowie klasy 1A i 8aA odwiedzili dzisiaj groby.

Piękna pogoda i jesienne barwy wokoło sprzyjały spokojnemu spacerowi alejkami cmentarza. Podziwialiśmy stare pomniki, groby zasłużonych postaci ze śląskiej historii oraz groby zapomniane i nieodwiedzane przez nikogo. Nauczyciele zapalali znicze, a uczniowie sprzątali liście z grobów. Pamiętając o tradycji i odwiedzając groby pielęgnujemy lokalną historię.

grobyaut001
grobyaut002
grobyaut003
grobyaut004
grobyaut005
grobyaut006
grobyaut007
Previous Next Play Pause

              Drodzy uczniowie i rodzice !!!

Nasza szkoła przystąpiła do projektu “Wszystkie dzieci zbierają elektrośmieci”.
Celem akcji jest podniesienie świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży, oraz zwrócenie uwagi na prawidłowe zagospodarowanie odpadami.

W zamian za przyniesiony zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny szkoła otrzyma bon, który wykorzysta na nagrody rzeczowe w postaci materiałów biurowych. Jedynym warunkiem jest mobilizacja do działania, porządki domowe i chęci!

Do akcji szkolnej mogą przyłączyć się również firmy i instytucje, które oddadzą zużyty sprzęt na rzecz wybranej szkoły. 

,,Im więcej sprzętu uzbieramy, tym wyższy bon otrzymamy!!!’’

Termin Akcji:  18.10.2022 r. - 08.11.2022 r.

Miejsce Akcji: Szkoła Podstawowa nr 7 w Katowicach – piwnica

Osoba do kontaktu: Pedagog szkolny

PARTNERZY  AKCJI :

        kmp          express

Operatorem Akcji jest Green Office Ecologic Spółka z o.o. 

green office

 

Siedziba Spółki - Warszawa 00-074, ul. Trębacka 4

Kontakt telefoniczny: 669-482-511 ;  83 341 75 94 wew. 23;  w godz. 8:00 - 16:00

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. / www.dzieci-zbieraja-elektrosmieci.pl

ZBIERAMY: KOMPUTERY, DRUKARKI, MONITORY, TELEFONY, SPRZĘT RTV I AGD, BATERIE, AKUMULATORY, KABLE, TUSZE ATRAMENTOWE, ITP

Każda pora roku jest inna, każda na swój sposób piękna i interesująca. Każda z czterech pór roku ma swoje cechy charakterystyczne. Obserwacje zmian w przyrodzie jest bardzo ważna dla utrwalania wiedzy o otaczającym nas środowisku. Spacer czyli lekcja w terenie, to stwarzanie sytuacji dydaktycznych mających skłonić dzieci do bezpośredniego obcowania z przyrodą i obserwowanie zjawisk przyrodniczych występujących w zmieniających się porach roku. Kolorowe liście spadające z drzew, przebijające przez nie promyki jesiennego słonka sprawiają, iż nawet w tak mocno zurbanizowanych Katowicach jesień jest naprawdę malownicza.

Klasy 2B i 6 niejako przy okazji utrwaliły nazwy drzew liściastych i nazwy ich owoców: kasztany, żołędzie, bukowe orzeszki czy czerwone jarzębiny. Zebrano sporo skarbów jesieni, które zainspirują naszych uczniów do plastycznych zabaw twórczych. W najbliższym czasie powstaną (nie)tylko kasztanowe ludziki i zwierzątka. Pomyśleliśmy również o innych. Dołączyliśmy do akcji zbierania kasztanów na szczytny cel. Kasztany zostały przeznaczone na leczenie i rehabilitacje dla Marcela który choruje na Zespół Hemafagocytarny i jest w trakcie leczenia chemioterapii.

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
Previous Next Play Pause

Klasy 2b oraz 6 przystąpiły do realizacji Ogólnopolskiego Programu „Czyściochowa Akademia”  realizowanego  przez sieć Rossman. Jak ważna jest szeroko rozumiana  higiena , w życiu każdego z nas nie trzeba nikogo przekonywać. Wiek szkolny to czas w życiu dziecka, w którym kształtują i utrwalają się przyzwyczajenia i nawyki higieniczne a bardziej szeroko rozumiejąc tematykę – prozdrowotne. Mają one wpływ na całe dorosłe życie. Realizacja programu Czyściochowa Akademia  zapewne znacząco wpłynie na kształtowanie się tych postaw.  Chcemy przekonać  uczniów objętych programem  do dbałości i odpowiedzialność za własne zdrowie i dobre samopoczucie.  Jasno sprecyzowane cele naszych działań pozwolą w formie zabaw dydaktycznych realizować te niezwykle ważną tematykę:

  • Kształtowanie postawy prozdrowotnej.
  • Utrwalanie przyzwyczajeń i kulturalnych nawyków dbania o codzienną higienę ciała.
  • Rozwijanie inwencji twórczej uczniów
  • Bogacenie praktycznego słownictwa uczniów o tematykę prozdrowotną
  • Doskonalenie umiejętności pracy w grupie i w parach
  • Zapoznanie z utworami literatury dziecięcej dotyczących realizowanej tematyki

W roku szkolnym 2022/23 nauczyciel języka angielskiego zgłosił szkołę do udziału w ogólnopolskim projekcie „Angielski jest Fun-tastyczny.” Projekt pozwala nam między innymi na dodatkowe utrwalenie treści zawartych w podstawie programowej, docenienie roli języka angielskiego we współczesnym świecie, pogłębienie wiedzy o krajach anglosaskich, uczy tolerancji.

W ramach realizacji projektu zostało już wykonanych kilka zadań, takich jak przygotowanie prezentacji o Królowej Elżbiecie II. Na półpiętrze szkoły stworzyliśmy ciekawą wystawę o biografii Królowej ubarwioną zdjęciami z różnych etapów jej życia. Przy okazji przypomnieliśmy sobie jak to kiedyś otrzymaliśmy odpowiedź na list od Pałacu Buckingham z Londynu oraz podziękowania za ręcznie zrobione kartki dla Królowej. Kolejnymi zrealizowanymi zadaniami były stworzenie kącika książki angielskiej, flagi Wielkiej Brytanii oraz nauczenie się króciutkiej rymowanki. W ciągu roku szkolnego będziemy wykonywać kolejne zadania projektowe. Poszczególne działania z projektu jesteśmy zobowiązani dokumentować na specjalnej grupie „Angielski jest Fun-tastyczny” portalu społecznościowego fb.  Wszystkie elementy realizacji są dla nas okazją do świetnej zabawy.

funtastyczny1001
Previous Next Play Pause

21.10.2022r w naszej szkole odbyły się warsztaty ekologiczne Stowarzyszenia „Ziemia i My” - „Bioróżnorodność wokół nas”. Uczestnikami tego wydarzenia byli uczniowie klas II a, II b, III, V zet, VI, 8aA. Podczas warsztatów Pani Sylwia Grudniak , wprowadziła uczniów w tematykę zmian klimatycznych i globalnego ocieplenia. Najpierw dowiedzieliśmy się czym jest Teatrzyk Kamishibai, dzięki temu zrealizowaliśmy kolejne zadanie z I modułu Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”. Kamishibai- to teatrzyk obrazkowy, który ukryty jest w „drewnianej skrzynce”. W skrzynce, którą przywiozła Pani Sylwia „ukryła się” opowieść Tomasza Trojanowskiego, z której dowiedzieliśmy się „ Dlaczego zwierzaki mieszkają w bloku Maćka?”. Wiemy już jak tragiczne w skutkach jest zjawisko wylesiania.

W tle opowieści pojawiła się Puszcza Amazońska i Białowieska oraz ciekawostki o ich mieszkańcach i roślinności. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w dyskusji dochodząc do wniosku, że postępowanie człowieka może doprowadzić do tego, że i on, tak jak zwierzęta z bajki, może kiedyś potrzebować nowego domu.

Był też czas na kreatywne działania. Na zajęciach powstała barwna makieta, pełna różnorodnych roślin i zwierząt. Uczniowie mogli także symbolicznie „posadzić nowe drzewa”.

Efekty naszych działań możecie zobaczyć w galerii.

ekowarsztatyt001
ekowarsztatyt002
ekowarsztatyt003
ekowarsztatyt004
ekowarsztatyt005
ekowarsztatyt006
ekowarsztatyt007
ekowarsztatyt008
ekowarsztatyt009
ekowarsztatyt010
ekowarsztatyt011
ekowarsztatyt012
ekowarsztatyt013
ekowarsztatyt014
ekowarsztatyt015
ekowarsztatyt016
ekowarsztatyt017
ekowarsztatyt018
ekowarsztatyt019
ekowarsztatyt020
ekowarsztatyt021
Previous Next Play Pause

OGRODY SPOŁECZNE W MUZEUM ŚLĄSKIM W KATOWICACH KRETYWNIE

Adresatami innowacji są uczniowie  klas – 3M, 8bA. Są to klasy dla młodzieży z  autyzmem oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Zajęcia będą odbywać się na terenie Muzeum Śląskiego w Katowicach, zarówno w budynku muzeum, jak również w otoczeniu wokół niego, gdzie umiejscowione są skrzynie – ogrody społeczne, którymi opiekują się różne placówki oświatowe. Jedną z nich zajmują się uczniowie naszej szkoły.

Autorki innowacji, czyli Ilona Kika - Ryszka oraz Joanna Lach planują wyjścia do Muzeum Śląskiego w Katowicach raz w miesiącu od października do maja roku szkolnego 2022/2023. Uczniowie będą poznawali różne gatunki roślin, sposoby przygotowania podłoża do ich uprawy i proste narzędzia służące do tego, techniki pielęgnacji, potrzeby roślin, sposoby rozmnażania ich, wykorzystywania części roślin do celów spożywczych, zdobniczych i użytkowych. Będą mieli możliwość zaobserwowania ich w naturalnym środowisku.  Podczas  zajęć będą doświadczali wrażeń sensorycznych (możliwość powąchania, dotykania, smakowania roślin). Bezpośredni kontakt z przyrodą ułatwi obserwację i badanie środowiska, wyzwoli pozytywne emocje uczniów, pozwali zdobywać wiedzę o otaczającym świecie przyrodniczym poprzez praktyczne doświadczenia. Przejście trasy szkoła – muzeum będzie okazją do ćwiczenia umiejętności poruszania się po dużym mieście z zachowaniem zasad ruchu pieszych.

We wrześniu bieżącego roku szkolnego dwukrotnie odbyły się pilotażowe zajęcia z wykorzystaniem ogrodów społecznych. Relacja zdjęciowa pomoże wyobrazić sobie na czym będzie polegała realizacja proponowanej innowacji pedagogicznej.

innpedogrodyt001
innpedogrodyt002
innpedogrodyt003
innpedogrodyt004
innpedogrodyt005
innpedogrodyt006
innpedogrodyt007
innpedogrodyt008
Previous Next Play Pause