W ramach Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych, który przypada w dniu 3 grudnia w Chorzowie na Stadionie Śląskim zorganizowano Mikołajki na sportowo dla uczniów z niepełnosprawnościami. Wydarzenie, w którym wzięli udział również uczniowie naszej szkoły odbyło się w piątek 2 grudnia. Uczniowie klasy 2 a wraz z opiekunami- panią Beatą Śmietaną i panią Roksaną Rusinowską wzięli udział w licznych warsztatach świątecznych oraz konkurencjach sportowych.Dzieci pod okiem wolontariuszy miały okazję wykonać ozdoby świąteczne,
m.in. wełniane bombki, świeczniki,, stroiki, gipsowe figurki, pierniczki, kartki świąteczne, choinki z patyczków, a także uczestniczyli w konkurencjach sportowych, takich jak skaczące czapeczki, rzut do celu bombką, czy choinkowe punkty. Zwieńczeniem całego wydarzenia było przybycie Św. Mikołaja, który obdarował wszystkich uczestników prezentami.

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
image009
image010
image011
image012
Previous Next Play Pause

W dniu 21.XI.2022r. odbył się XX Konkurs Wiedzy o Górnym Śląsku organizowany w Muzeum Historii Katowic. Tematem była 100 rocznica
przyłączenia Górnego Śląska do Polski w 1922r. W konkursie brało udział 6 szkół. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klasy 8: Laura
Nowak i Dawid Rasek. Na trudne pytania odpowiadali w formie pytań zamkniętych, analizie tekstu źródłowego. Dobrze się bawiliśmy i zajęliśmy IV miejsce.

Gratulacje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

W nagrodę za I miejsce w „Konkursie na najpiękniejszy słonecznik na podstawie twórczości Vincenta van Gogha” uczennica klasy VI Joanna Gawin wraz z opiekunem panią Roksaną Rusinowską wzięła udział w dniu 29.11.2022 w multisensorycznej wystawie prac słynnego artysty. Wydarzenie miało miejsce w Galerii Szyb Wilson w Katowicach. 
VAN GOGH Multi-Sensory Exhibition to najbardziej innowacyjna forma doświadczania sztuki! Prace słynnego artysty zostały zaprezentowane dzięki technologii Digital Art 360, która przeniosła widzów w niesamowity świat wyobraźni wielkiego mistrza. W specjalnie zaaranżowanej przestrzeni ekspozycyjnej o powierzchni 2000 m2 miałyśmy okazję zobaczyć setki dzieł i dosłownie zanurzyć się w świecie obrazów. Wszystkie prace artysty były wyświetlane jako wielkoformatowe, tętniące kolorami płótna. Ściany, kolumny, sufit, a nawet podłoga przemieniły się w pasjonującą opowieść o życiu i twórczości malarza. Program wystawy skupił się również na listach Vincenta van Gogha do jego brata Theo. Korespondencja braci stała się bowiem nie mniej ważna niż malarstwo Vincenta. Listy te były niewątpliwie świadectwem talentu literackiego artysty. Cały cykl wizualny wystawy został wzbogacony nastrojową, odpowiednio dobraną muzyką oraz głosem aktora Roberta Gulaczyka, który to wcielił się w postać Van Gogha w znanym filmie „Twój Vincent” (ang. „Loving Vincent”) z 2017r. Wszystko to wprowadziło nas w wewnętrzny świat VAN GOGHA i udoskonaliło wrażenie nowoczesnego obcowania ze sztuką, pozwoliło lepiej docenić kunsztowny styl malarski VAN GOGHA i razem z nim przenieść się do Holandii, Paryża, Arles, Saint-Rémy de Provence oraz Auvers-sur-Oise gdzie powstawały jego największe arcydzieła.

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
image009
image010
Previous Next Play Pause

2. 12. 2022r w naszej szkole odbyła się uroczystość Pasowania na ucznia. To bardzo ważny dzień dla uczniów pierwszej klasy, bo od tej chwili stali się oficjalnie członkami naszej szkolnej społeczności.

Zaproszeni goście mogli podziwiać występ artystyczny uczniów, którzy z pomocą naszej Dobrej Wróżki przenosili się do krainy muzyki, nauki i nowej przygody, jaką jest szkoła. Pani v-ce dyrektor mgr Barbara Piasecka wykorzystując symboliczny wielki ołówek oficjalnie pasowała czterech chłopców- Józefa, Alana Dz- P, Filipa i Alana B. na ucznia. Chłopcy przez 3 miesiące nauki nie próżnowali i już pilnie pracowali, co zostało uwiecznione w pamiątkowych albumach, które otrzymali od wychowawcy. Miłym akcentem tego dnia były upominki dla pierwszaków przygotowane przez uczniów najstarszej klasy (ołówki z dedykacjami). Po części oficjalnej uczniowie i towarzyszące im w tym dniu rodziny udali się na słodki poczęstunek.

Wszystkim uczniom życzymy jeszcze raz, by w szkole nigdy nie czuli się samotni, by byli pracowici, jak pszczółki i by zawsze towarzyszył im uśmiech i radość.

Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w przygotowanie uroczystości.

pasowanie001
pasowanie002
pasowanie003
pasowanie004
pasowanie005
pasowanie006
pasowanie007
pasowanie008
pasowanie009
pasowanie010
pasowanie011
pasowanie012
pasowanie013
Previous Next Play Pause

Zawsze pomagaj innym. Może się okazać, że jesteś jedyną osobą, która to robi. (autor poszukiwany)

Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi. J. P. II

Nie sądzę, żebyś kiedykolwiek przestał dawać. Naprawdę nie. Myślę, że to ciągły proces. I nie chodzi tylko o możliwość wypisania czeku. To możliwość dotknięcia czyjegoś życia. O.Winfrey

Święto wolontariusza przypada na 5 grudnia i jest obchodzone na całym świecie. Mimo braku oficjalnego statusu wolontariuszy, zorganizowaliśmy w szkole wiele akcji charytatywnych. Na uwagę zasługuje zbiórka plastikowych zakrętek dla chorych osób przebywających w Hospicjum św. Tomasza Aspostoła w Sosnowcu. W każdym miesiącu bieżącego roku szkolnego udało nam się dostarczyć tam zakrętki. Akcja jest przez nas kontynuowana od wielu lat, czego owocem stało się zaproszenie nas na 25 – lecie Hospicjum.

Uczniów z młodszych klas bardzo cieszy oddanie nawet jednej zakrętki do rąk nauczyciela języka angielskiego. Kiedy wypiją otrzymane w szkole mleko, wyrzucają opakowanie, a zakrętkę oddają (ciągle o niej pamiętając i biegając za nauczycielem).

W zbiórkę zakrętek poza panią Gosią, szczególnie zaangażowali się Artur i Remigiusz z II b, klasa III a, II a, V, VI,  Laura z klasy VIII oraz nauczyciele B. Musiał, E. Folwarczny, I. Kika –Ryszka, B. Zając. Pomyśleliśmy, że ta sama zakrętka, która dla nas nie ma wartości, dla innych ludzi znaczy wiele. A przy okazji w ten sposób wspólnie dbamy o środowisko.

Niedawno zakończyliśmy również zbiórkę książek dla dzieci jednego z polskich szpitali, które dotarły już do adresata. Obecnie tworzymy kartki bożonarodzeniowe dla osób w kryzysie, wiosną zrobimy kartki wielkanocne. Zapewne tych akcji będzie jeszcze wiele. Niektóre z nich już zostały wcześniej opisane na stronie szkoły. Mamy w planie wraz z uczniami przeprowadzić wywiad z wolontariuszami, którzy przybliżą nam temat znaczenia pomagania jeszcze bardziej. Pięknym miejscem do zdobywania wiedzy oraz przestrzenią do pomocy innym jest właśnie szkoła.

Akcje charytatywne mają tak ogromne znaczenie, że znalazły się w jednym z punktów międzynarodowego projektu Z kulturą mi do twarzy – projekt obejmuje Moduł III KOCHAM LUBIĘ SZANUJĘ i punkt 10 Warto pomagać. Kontynuacją działań charytatywnych będzie realizacja punktu 13 – Dzień Chorego z tego samego modułu, gdzie wykonamy kartki dla Hospicjum oraz podziękowania dla personelu medycznego.

 

 

 

Zgodnie z kierunkiem polityki oświatowej na rok szkolny 2022/23 Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy w tym tygodniu z klasą V wybraliśmy się podczas zastępstwa w wirtualną podróż po Grecji. Wykorzystaliśmy do tego celu tablicę interaktywną. Piękne krajobrazy, wielowiekowe zabytki oraz wizerunek żywego filmowego żółwia pozwoliły nam się zrelaksować. Zerknęliśmy na greckie litery, które zdecydowanie różnią się od naszych. Następnie porozmawialiśmy o sosie Tzatziki i sałatce greckiej. Wiktoria podczas lekcji zapamiętała cały przepis na sos. Jak się okazało, podawanie przepisu stało się świetnym ćwiczeniem dla trenowania pamięci. Następnym razem w ramach realizacji międzynarodowego projektu Z kulturą mi do twarzy zrobimy wspólnie grecką sałatkę, a kto wie, może sos też uda się zrobić. Nie była to nasza pierwsza ani ostatnia lekcja o Grecji. Przypomnijmy, że w niedalekiej przeszłości udało nam się nawiązać kontakt z nauczycielem – rodowitym Grekiem nauczającym w greckiej szkole. Pan Nikolaos mieszka niedaleko historycznego miasta Maraton, a więc zna go nie tylko z różnych literackich pozycji, filmów oraz szkolnych podręczników. Wiedzę o Grecji możemy zatem czerpać z pierwszej ręki. Może uda nam się go zaprosić do przeprowadzenia wirtualnej lekcji, aby sam opowiedział wraz ze swoimi uczniami o kolebce europejskiej cywilizacji oraz greckich tradycjach i obyczajach. Warto wiedzieć również, że Grecy są bardzo rodzinnym narodem, co wpisuje się w inny kierunek polityki oświatowej, o tym też postaramy się porozmawiać przy najbliżej okazji. A na razie w krótkie zimowe dni, kiedy szybko robi się ciemno, zamknijmy na chwilę oczy i zabierzmy do swojej wyobraźni „greckie słońce” jako symbol ciepła, światła, radości i optymizmu.

 

 

 
1_1
grecja001
grecja002
grecja003
grecja004
grecja005
grecja006
grecja007
grecja008
grecja009
grecja010
grecja011
grecja012
grecja013
grecja014
grecja015
grecja016
grecja017
Previous Next Play Pause

Tym razem w realizację projektu Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Nauka w plecaku - wirtualne podróże” zaangażowały się klasy 6 i 7. Drugi etap realizacji „Nauki w plecaku” to: Projekt kontynenty. Przygotowaliśmy barwne plansze z konturami poszczególnych kontynentów, napisy najważniejsze, że udało nam się je bardzo starannie powycinać, umieścić na naszej mapie. Teraz już wszyscy uczniowie klas 6 i 7 rozpoznają kontury kontynentów, znają ich położenie. Bez problemu wskazują je na mapie oraz na globusie. Poznali sporo ciekawostek dotyczących różnych stron świata.Materiały edukacyjne ze nie tylko te ze strony „Nauki w plecaku” pomogły im zapamiętać zdobyte informacje. Było sporo zabawy, która oprócz nauki uczy też współdziałania w zespole, podziału i realizacji pracy w grupach. Już szykujemy się do kolejnych wirtualnych wycieczek w odległe i te bliższe zakątki świata.

1
image001
image002
image003
image005
image006
image007
Previous Next Play Pause

Od początku roku szkolnego uczniowie z ósmej aA realizują kilka projektów, które w różny sposób rozwijają ich kreatywność i pomysłowość. Pozwalają im lepiej poznać siebie, swoje talenty i możliwości, pozwalają zrozumieć otaczający świat, sztukę i szeroko rozumianą kulturę.

Chłopaki spacerują po mieście i podziwiają architekturę starego miasta oraz nowoczesne wieżowce. Wykonują wiele fotografii, które na pewno wykorzystane zostaną w kreatywny sposób.

Na zajęciach rozwijają swoje uzdolnienia plastyczne stosując niekonwencjonalne techniki pracy. I tak, tworzyli bajeczne plamy z roztopionych kredek świecowych, ozdabiali farbami akrylowymi stare talerze i dali im nowe życie, malowali pejzaże na klejonym materiale oraz patyczkami higienicznymi na kołach, wykonali kolorowe witraże z kalki i bibuły oraz tworzyli barwne papiery plastyczne malowane kasztanami. Tym samym  zrealizowali punkt 15 modułu I (Tysiąc barw wokół nas) Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”.

Z okazji Dnia Drzewa chłopcy wykonali techniką wydzierania na upcyklingowym papierze plastycznym rozłożystych, barwnych, jesiennych drzew realizując punkt 26 modułu III (Drzewko szczęścia) wymienionego wyżej projektu.

To nie koniec działań plastycznych 8aA. Chłopcy mają głowy pełne nowych pomysłów, które realizują cały czas między innymi biorąc udział w różnych konkursach plastycznych.

Mamy nadzieję, że zima będzie równie owocna.

1
2
3
4
5
6
7
8
8a
9
10
11
11a
12_1
13
14
15
16
zkmdtlogo001
Previous Next Play Pause