7 grudnia w środę najstarsze klasy z naszej szkoły uczestniczyły w konkursie związanym z tematyką świąt Bożego Narodzenia w Zespole Szkół Zawodowych Specjalnych nr 6 w Katowicach. Uczniowie dzięki praktycznemu działaniu utrwalali polskie tradycje i zwyczaje świąteczne na przykładzie wypiekania pierników i ich ozdabiania. Była też okazja do sprawdzenia swojej wiedzy na temat historii piernika. Na zakończenie konkursu zostaliśmy obdarowani powstałymi piernikami, które każdy uczeń samodzielnie wykonał w atmosferze nastroju świątecznego przepełnionego zapachem miodu i przypraw korzennych. Nasze pierniki ucieszyły zmysły ich twórców. Będą mogły ubogacić szkolne spotkania przedświąteczne.

rolna001
rolna002
rolna003
rolna004
rolna005
rolna006
rolna007
rolna008
rolna009
rolna010
rolna011
Previous Next Play Pause

Projekt „Zdrowo jem- więcej wiem” jest realizowany pod patronatem pani prezydentowej Agaty Kornhauser -Dudy oraz Banku Ochrony Środowiska, którego najważniejszym celem jest promowanie postaw prozdrowotnych. Rozumienie i stosowanie w praktyce zasad zdrowego odżywiania  a także zdobywania wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i prawidłowemu rozwojowi młodego człowieka. Nie pominięto również i  tego, iż w profilaktyce zdrowotnej żywienie i aktywność fizyczna powinny zawsze iść w parze.

Projekt „Zdrowo jem- więcej wiem”  składa się z dwóch etapów: jesienno-zimowego i wiosennego. Właśnie udało nam się zakończyć i podsumować etap jesienno –zimowy. Było ciekawie, aktywnie, zdrowo oraz …bardzo smacznie. Bowiem nie brakowało degustacji. Wszystkie 6 zadań programowych o tematyce wykonano - rzec można na szóstkę. Oto wybrana tematyka  projektu , które aktywnie realizowaliśmy: Warzywa i owoce na co dzień i od święta. Baw się z nami – owocami, warzywami! Co powinny jeść dzieci? Piramida Zdrowia.  

 

 

wiemcojem001
wiemcojem002
wiemcojem003
wiemcojem004
wiemcojem005
wiemcojem006
wiemcojem007
wiemcojem008
wiemcojem009
wiemcojem010
wiemcojem011
Previous Next Play Pause
 

W świecie, w którym wydaje się, że nikt nie zgadza się z niczym, gdzie podziały polityczne, religijne, rasowe,
a nawet granice kulturowe wydają się dzielić, godność jest czymś, nad czym wszyscy mogą się porozumieć"

              W czasach obfitujących w konflikty zbrojne na świecie istnieje ogromna potrzeba propagowania wartości, które sprzyjają pielęgnowaniu w społeczeństwie poczucia wspólnoty. Taką wartością jest właśnie godność człowieka. Światowy Dzień Godności ma na celu zaszczepienie w świadomości młodych ludzi poczucie szacunku względem siebie, ale przede wszystkim innych, niezbędnego przy poszukiwaniu kompromisów i zażegnywaniu sporów.

              Nasza szkoła wzięła udział w Światowym Dniu Godności. Jest to przedsięwzięcie, które ma na celu zaszczepienie w świadomości młodych ludzi pozytywnego, wspólnotowego i ponadkulturowego poczucia wartości, mającego prowadzić ich w dorosłość. Organizatorem Obchodów Dnia Godności w Polsce jest Fundacja Global Dignity Poland pod honorowym patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich. Uczniowie podczas zajęć, układając z liter słowo „godność” utrwalali to jakże ważna jest ona w naszym życiu. Podczas mini wykładu tworzyli burze mózgów do słowa GODNOŚĆ, a następnie na tablicy zostały zapisane podstawowe zasady godności. Podczas lekcji WDŻ uczniowie oglądali film pt. „Mam swoją godność” - dyskutując na ten temat. Podsumowaniem owej akcji, była lekcja z WOS – u podczas, której uczniowie klasy ósmej stwierdzili, iż godność jest nierozłącznym elementem każdej istoty ludzkiej. To właśnie prawa człowieka, określają jak, należy traktować istotę ludzką. Nasze osobiste poczucie godności, jest uwarunkowane sposobem, w jaki sposób traktujemy drugiego człowiek – wpływają na nie rzeczy, które możemy robić, aby poprawić poczucie godności własnej a przede wszystkim bliźnich.

 

 

godnosc001
godnosc002
godnosc003
godnosc004
godnosc005
godnosc006
godnosc007
Previous Next Play Pause

W dniach od 29.11.2022r.do 01.12.2022r. na sali gimnastycznej naszej szkoły odbyły się rozgrywki  w ramach  I - go Mikołajkowego Turnieju badmintona.

W pierwszym dniu zawodów Pani Dyrektor mgr Małgorzata Gondek powitała zawodników biorących udział w rozgrywkach, a następnie życząc wszystkim uczestnikom emocjonującej sportowej rywalizacji otworzyła turniej. Na początku odbyło się losowanie par a następnie uczniowie rozpoczęli rywalizacje.

W sportowych zmaganiach wzięło udział łącznie 35 zawodników w dwóch grupach wiekowych: 17 uczniów klas młodszych 1-5 oraz 18 uczniów klas starszych 6-8. Uczestnicy rozgrywali swoje mecze w dwóch kategoriach dziewcząt i chłopców, a mecze były grane systemem pucharowym oraz każdy z każdym.

Na turnieju rozegrano wiele emocjonujących meczy a rywalizacja przebiegała w miłej i przyjaznej atmosferze.

Wyniki rywalizacji badmintona:

Gr. I UCZNIOWIE MŁODSI

DZIEWCZĘTA:

1 miejsce         Wiktoria G.     klasa 5

2 miejsce         Laura M.          klasa 3

3 miejsce         Michalina N.   klasa 5

CHŁOPCY:

1 miejsce         Marcin B.         klasa 5

2 miejsce         Nikolas D.        klasa 3

3 miejsce         Artur C.            klasa 2b

Gr. II UCZNIOWIE STARSI

DZIEWCZĘTA:

1 miejsce         Weronika K.   klasa 7

2 miejsce         Laura N.           klasa 8

3 miejsce         Zuzanna G.      klasa 6

CHŁOPCY:

1 miejsce         Sebastian G.   klasa 6

2 miejsce         Marcin B.         klasa 7

3 miejsce         Mateusz K.      klasa 8

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w naszym turnieju i gratulujemy zwycięzcom. Ze sportowym pozdrowieniem nauczyciele wychowania fizycznego.

 

 
turniejmikolajkowy001
turniejmikolajkowy002
turniejmikolajkowy003
turniejmikolajkowy004
turniejmikolajkowy005
turniejmikolajkowy006
turniejmikolajkowy007
turniejmikolajkowy008
turniejmikolajkowy009
turniejmikolajkowy010
turniejmikolajkowy011
turniejmikolajkowy012
turniejmikolajkowy013
turniejmikolajkowy014
turniejmikolajkowy015
turniejmikolajkowy016
turniejmikolajkowy017
turniejmikolajkowy018
turniejmikolajkowy019
turniejmikolajkowy020
turniejmikolajkowy021
turniejmikolajkowy022
turniejmikolajkowy023
turniejmikolajkowy024
turniejmikolajkowy025
Previous Next Play Pause
 
 

6 grudnia to dzień, w którym każdy z nas mały czy duży czeka na prezent lub choćby malutki upominek. Od kogo? Chyba nie ma osoby na świecie, która nie znałaby odpowiedzi na to pytanie.

Tak było również w naszej szkole, od rana dzieci z niecierpliwością oczekiwały na wizytę św. Mikołaja. Niektórzy solidnie się do niej przygotowali: napisali list, byli bardzo grzeczni czy tez posiadali w ubiorze mikołajkowy akcent.

Dzieci z klas dla uczniów z autyzmem otrzymały od Mikołaja paczki wypełnione po brzegi słodyczami, których sponsorami są: Związek Zawodowy Górników i Związek Zawodowy Kontra KWK Staszic – Wujek w Katowicach.

Natomiast uczniowie ze szkoły brali w tym roku udział w mikołajkowej loterii maskotek.

Św. Mikołaj nie zapomniał również o nauczycielach i pracownikach szkoły. Razem z elfami przygotował dla nich upominki: zabawne, przydatne, praktyczne a czasem nawet niezbędne.

Odwiedziny Mikołaja wprowadziły nas w świąteczny klimat i spowodowały, że dzień ten był wyjątkowy i  radosny.

Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w obdarowywanie innych wielkimi i symbolicznymi podarunkami oraz państwu Korzonek za przygotowanie słodkiego poczęstunku.

Obiecujemy, że będziemy grzeczni i mamy nadzieję, że Mikołaj nie zapomni o nas w przyszłym roku.

Zabawa mikołajkowa to realizacja kolejnego punktu z Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy” - moduł II,  zadanie 13 „Nasza tradycja”.

santa001
santa002
santa003
santa004
santa005
santa006
santa007
santa008
santa009
santa010
santa011
santa012
santa013
santa014
santa015
zkmdtlogo001
Previous Next Play Pause

Na zajęciach techniki uczniowie naszej szkoły wykonywali wraz z panią Agnieszką Szafran świąteczne skrzaty i bałwanki. Postacie te powstawały z kolorowych skarpet oraz różnych skrawków materiałów. 

Tworząc swoje skrzaty dzieci samodzielnie dobierały kolory i dodatki. Do wspólnej zabawy włączyli się także nauczyciele, którzy  przynosili materiały potrzebne do " produkcji " gnomów. 
Prace tak bardzo przypadły wszystkim do gustu, że są już zapisy na kolejny rok. ;) 
image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
Previous Next Play Pause

Przyszła pora na prezentację listopadowych zadań realizowanych przez uczniów naszej szkoły w ramach Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego GRAMY ZMYSŁAMI. Zadania dotyczyły sensorycznej matematyki.

              Pierwszoklasiści na zajęciach z wychowawcą utrwalali znajomość cyfr 0 i 1. Najpierw cyfry odrysowaliśmy od szablonu, wycięte posłużyły do kolejnych ćwiczeń. Sprawdzaliśmy ile makaronu i tortellini zmieści się do kubka, miseczki i garnuszka. Ilość odmierzaliśmy za pomocą wybranych miarek. Następnie uczniowie układali i przyklejali makaron i tortellini na cyfrach. Sensoryczna matematyka stała się doskonałą okazją do zaangażowania rąk i rozwijania sprawności manualnej. Gotowe cyfry stały się ozdobą naszej gazetki.

              Natomiast na zajęciach z panią Anią Kaczmarek uczniowie utrwalali znajomość podstawowych figur geometrycznych. Podczas wyklejania kształtów figur produktami spożywczymi, takimi jak: ryż, kasza, płatki, papryka sypka, kminek oprócz nauki dzieci miały okazję doświadczyć różnorodności faktur, dźwięków, zapachów oraz smaków.

              W klasie 8aA chłopcy bawili się masą solną, ugniatali, wałkowali a na koniec wykroili z niej wszystkie cyfry. Po ich wyschnięciu pomalowali je na ulubione kolory, starali się ich nie powtarzać. Teraz kolorowe cyfry służą im do ćwiczeń matematycznych.

Zabawa była przednia więc z niecierpliwością czekamy na kolejne zadania.

 

sensmat001
sensmat002
sensmat003
sensmat004
sensmat005
sensmat006
sensmat007
sensmat008
sensmat009
sensmat010
sensmat011
sensmat012
sensmat013
sensmat014
sensmat015
sensmat016
sensmat017
sensmat018
sensmat019
sensmat020
Previous Next Play Pause

Klasy VII i VIII 5 grudnia 2022 r. uczestniczyły w aktywnościach 6. Śląskiego Festiwalu Nauki KATOWICE – jednego z największych festiwali popularnonaukowych w Europie. Katowickie święto nauki to warsztaty, wykłady, eksperymenty naukowe, dyskusje, pokazy dla odwiedzających w każdym wieku. Dla festiwalowej publiczności przygotowano 17 scen, 12 wystaw, 31 debat i rozmów o nauce, 100 warsztatów, 150 stanowisk pokazowych, 202 wykłady. W sali wielofunkcyjnej katowickiego Międzynarodowego Centrum Kongresowego zostało zaaranżowanych sześć stref wiedzy, poświęconych: przyrodzie, naukom humanistyczno-społecznym, naukom ścisłym, medycynie i zdrowiu, technice oraz sztuce. Główna strefa specjalna była poświęcona węglowi i obecnym wyzwaniom związanym z tym surowcem. Aktywności, które w szczególny sposób zainteresowały i zaangażowały naszych uczniów najlepiej ukazuje poniższa galeria zdjęć.