Lutowym wyzwaniem w ramach Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego GRAMY ZMYSŁAMI była zabawa slimem. Oczywiście zadanie wykonaliśmy, a zabawy przy tym było co niemiara.

Klasa 1A i 5A z pomocą Roberta z klasy 3 przygotowała slima z naturalnych produktów. Wykorzystaliśmy siemię lniane. Do glutka dorzuciliśmy nasiona chia, ziarna słonecznika i siemię. Wśród uczniów zaleźli się i tacy, którzy postanowili „lnianego slima” skonsumować?

Slim stał się punktem wyjściowym do dalszych eksperymentów. Dosypaliśmy mąkę i ugniataliśmy wszystko w misce.

Mąka ziemniaczana i odżywka do włosów to składniki kolejnej masy sensorycznej. Zaczęliśmy od slima, a potem zagęszczając masę przeszliśmy do lepienia bałwana. Efekt końcowy eksperymentów z masą to zgniotek z brokatem.

              Chłopaki z 8aA sami przygotowali zielonego, błyszczącego brokatem slima. Następnie przyszedł czas na zabawę glutem. Chłopaki ugniatali, rolowali, rozciągali, przeciskali i układali z niego najróżniejsze kształty. niektóre z tych kształtów przypominały fragmenty znanych obrazów.

Na pewno jeszcze nie raz wrócimy do produkcji własnych slimów.

 

gzluty001
gzluty002
gzluty003
gzluty004
gzluty005
gzluty006
gzluty007
gzluty008
gzluty009
gzluty010
gzluty011
gzluty012
gzluty013
gzluty014
gzluty015
gzluty016
Previous Next Play Pause

Wielkanocne Zające to był temat ostatnich warsztatów ceramicznych. Uczniowie toczyli z białej gliny kulki, wałki. Używali odpowiedniego nacisku wałka, dłoni, palców, aby powstał zamierzony efekt, czyli figura zająca. Pani Beata, czyli nasz opiekun warsztatów, czuwała nad prawidłową techniką. Uczniowie uczyli się działać według instrukcji słownej i pokazu. Droga do Pałacu Młodzieży jest zawsze okazją do ćwiczeń bezpiecznego poruszania się po Katowicach. Bezpieczeństwo to podstawa!

 

cer001
cer002
cer003
cer004
cer005
Previous Next Play Pause

Podczas zajęć technicznych uczniowie zapoznali się z tajnikami sztuki krawieckiej. Poznali podstawowe zasady szycia oraz ściegi krawieckie. Następnie z wielkim zapałem samodzielnie kroili szablony ubrań i ręcznie je zszywali. Zajęcia były dla uczniów bardzo atrakcyjne, sprawiły wiele radości, a oprócz tego dzieci ćwiczyły motorykę małą, rozwijały kreatywność, wyobraźnię twórczą.Zadanie to okazało się nie lada wyzwaniem, jednak wszyscy dzielnie sobie z nimi poradzili. Wykazali się dużą pomysłowością i kreatywnością.

Efekty ich pracy oceńcie sami!

image001
image002
Previous Next Play Pause

Wiele osób tęskni za wiosną, a tu zima kalendarzowa wciąż trwa. Uczniowie młodszych klas autystycznych realizują tematy związane z zimowymi ubraniami, zabawami, sportami i opieką nad zwierzętami leśnymi i ptakami w czasie zimy. Na zajęciach kreatywności powstają piękne prace uczniów, które z pewnością doskonalą umiejętności manualne, koncentrację uwagi, działanie według prostej instrukcji,  budzą kreatywność i radość twórczą. Oto kilka dzieł naszych uczniów.

 

kreatl001
kreatl002
kreatl003
kreatl004
kreatl005
kreatl006
kreatl007
kreatl008
kreatl009
kreatl010
kreatl011
kreatl012
kreatl013
Previous Next Play Pause

Co roku dzień ten poświęcony jest zwiększaniu świadomości na temat Europejskiego Numeru Alarmowego 112.
W naszej szkole obchodziliśmy te urodziny przez cały ubiegły tydzień. Wszystkie klasy uczestniczyły w zajęciach promujących numer alarmowy 112, tym samym wspierając rozpowszechnienie jego idei. Była to doskonała okazja, aby przypomnieć kiedy dzwonić na numer alarmowy 112, jak zgłaszać i co robić w nagłych wypadkach, a także by przekazać
podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy. Uczniowie oglądali filmiki instruktażowe, rozwiązywali zagadki i rebusy, trenowali wzywanie w nagłych przypadkach służb ratowniczych. Na koniec rozwiązywali test wiedzy o numerze 112 i wykonali rysunki na powyższy temat.

image001
image002
image003
image004
image005
image006
Previous Next Play Pause
Koniec karnawału zbliża się wielkimi krokami i uczniowie klas młodszych postanowili uczcić to zakończenie z przytupem! Zaczęliśmy już w czwartek zajadając ze smakiem pączki z okazji Tłustego Czwartku. Natomiast w poniedziałek bawiliśmy się na balu przebierańców.
Salą balową stała się świetlica szkolna, przyozdobiona balonikami i dyskotekowymi refleksami na suficie. W kuchni czekał na nas słodki poczęstunek. A my wyglądaliśmy kolorowo i pięknie. W ten jeden dzień przemieniliśmy się w listonosza, policjanta, piłkarza, kotka, Draculę i w wiele, wiele innych. 
Tańczyliśmy, jedliśmy słodycze i po prostu dobrze się bawiliśmy.
W końcu nie samą nauką żyje dziecko!
image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
Previous Next Play Pause

       Za nami Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI), który świętowaliśmy 7 lutego 2023 r. Akcja ta obchodzona jest od 2004 r. z inicjatywy Komisji Europejskiej i ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i nastolatków do sieci, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online, a także promocję pozytywnego wykorzystywania internetu. Co roku DBI organizowane jest w ponad 150 państwach.
W Polsce organizatorem wydarzenia jest od 2005r. Polskie Centrum Programu Safer Internet, które tworzą NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – realizatorzy unijnego programu „Digital Europe”. Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange.

    Z okazji obchodów DBI przeprowadzono w naszej szkole zajęcia edukacyjne na temat zagrożeń internetu oraz wykonano gazetki i plakaty promujące zasady bezpiecznego korzystania z sieci.  Ponadto w dniach 8 – 20 lutego 2023 r. uczniowie uczestniczyli w lekcjach online przeprowadzonych przez ekspertów do spraw bezpieczeństwa.

Tematyka lekcji online:
Sieciaki – poznaj bezpieczny internet!
Sieciaki – pięć zasad bezpieczeństwa!
Dbam o swoją prywatność online 
Co czyha na naszą prywatność w grach i internecie?
Cyfrowy ślad - ile można wyczytać o człowieku z otwartych źródeł

 

 

 

dbi001
dbi002
dbi003
dbi004
dbi005
dbi006
dbi007
dbi008
dbi009
dbi010
dbi011
dbi012
dbi013
Previous Next Play Pause

 

19 lutego Mikołaj Kopernik obchodzi swoje 550 urodziny. Przyłączyliśmy się do świętowania i wysłaliśmy pocztówki urodzinowe solenizantowi. Pisząc życzenia oraz ilustrując pocztówki dla astronoma patrzyliśmy w niebo za oknem, jakby świadomie szukając tam natchnienia. Laura z klasy ósmej namalowała kulę ziemską i rakietę, a pani B. Musiał ze swoją klasą fragment miasta Torunia.

Akcję wysyłania pocztówek zorganizował ODN Stowarzyszenia Wspólnota Polska, który na swoim portalu społecznościowym fb co jakiś czas aktualizuje liczbę otrzymanych pocztówek. Największym zaskoczeniem dla naszych uczniów było, że pocztówki z życzeniami dla Mikołaja dotarły poza Polską z Norwegii, Białorusi, Litwy, Ukrainy, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Chorwacji, Australii, Hiszpanii, Maroka, Grecji, Łotwy, Uzbekistanu, Francji, Argentyny, Islandii, Irlandii, Kataru, Belgii i Holandii. Pewnie liczba krajów
i pocztówek będzie się nadal mnożyć. Nie możemy się doczekać, kiedy je obejrzymy.

Aby prezent dla solenizanta był trafiony, należy go dobrze znać, dlatego staraliśmy się poznawać Mikołaja oraz jego zainteresowania. Dowiedzieliśmy, że był nie tylko astronomem, który wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię, ale i człowiekiem wielu innych talentów, w tym również geodetą i kartografem.
A ponieważ rok 2023 został ogłoszony między innymi Rokiem Mikołaja Kopernika, będziemy starać się zgłębiać jego sylwetkę i zasługi do końca roku szkolnego.

 

 

kopernik001
kopernik002
kopernik003
kopernik004
kopernik005
kopernik006
kopernik007
Previous Next Play Pause