Nauczyciel: Ewa Pierzchała

Data: 15.09.2023 r.

Klasa: IV

Czas trwania: 60 min

Cele ogólne:
- usprawnienie percepcji wzrokowej, analizy i syntezy wzrokowej;
- doskonalenie koncentracji uwagi i spostrzegawczości wzrokowej;
- rozwijanie logicznego myślenia; wzbogacanie słownictwa ;
- usprawnienie techniki głośnego czytania;

Cele szczegółowe:
Możliwe do osiągnięcia:
Uczeń:
- potrafi skupić uwagę nad wykonywanym zadaniem;
- doskonali spostrzegawczość, koncentrację, pamięć;
- układa z wyraz z poprzestawianych liter;
- wyszukuje różnice miedzy obrazkami;
- głośno czyta tekst i potrafi wyciągnąć z niego odpowiednie wnioski;

 Metody pracy

- gry i zabawy dydaktyczne

- metoda dobrego startu

Formy pracy:

- indywidualna

 Pomoce dydaktyczne:

- tablica multimedialna

- laptop

- karta pracy „Sałatka owocowa”

Przebieg zajęć:

1. Rozmowa z uczniem w celu stworzenia przyjaznej atmosfery na zajęciach.

2. Rodzaj ćwiczenia – Gra „Mahjong”
Cel ćwiczenia – Usprawnianie koordynacji wzrokowo - ruchowej, pamięci wzrokowej i myślenia jednocześnie.
Przebieg ćwiczenia - Dziecko czyta zasady gry. Próbuje odnaleźć pasujące do siebie pary obrazków.
https://gameplanet.onet.pl/gry-online/mahjong/mahjong-master-2/frn9c6r

3. Rodzaj ćwiczenia - Zabawa – „Ukryte przedmioty”
Cel ćwiczenia – Doskonalenie percepcji wzrokowej.
Przebieg ćwiczenia – Uczeń ogląda obrazek, odnajduje i zakreśla ukryte przedmioty.

https://www.gry.pl/gra/zabawne-ukryte-przedmioty

4. Rodzaj ćwiczenia - Zabawa ,,Sałatka literowa” – budowanie wyrazów.
Cel ćwiczenia – Doskonalenie percepcji wzrokowej, rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej.
Przebieg ćwiczenia – Uczeń buduje nazwy przedmiotów posługując się wyrazami, w których zostały
poprzestawiane litery.

5. Rodzaj ćwiczenia -Wykorzystanie zestawu ćwiczeń z programu mTalent.
Cel ćwiczenia – Usprawnianie percepcji wzrokowej.

6.  Podsumowanie zajęć.