Kolejną częścią realizacji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Nauka w plecaku-wirtualne podróże”, który jest objęty honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki zajęła się klasa 8. Tym razem była to: Wyprawa na „Czarny ląd”.

Wszyscy znamy powiedzenie, iż podróże kształcą. Nie ma w tym przesady. Podróżować można wirtualnie i w ten sposób poznawać odległe zakątki naszego globu. Zdobywać wiedzę i ją utrwalać. Tym bardziej, jeśli się czyni to aktywnie, do czego zachęca pani Sabina Piłat, autorka projektu „Wirtualne podróże – nauka w plecaku”.

 Do realizacji kolejnego III -go etapu projektu przygotowaliśmy sporo materiałów. Na brystolu zaznaczyliśmy wielki kontur Afryki, drugiego pod względem wielości kontynentu na Ziemi. Uczniowie z niewielką pomocą nauczyciela oznaczyli dwie największe rzeki Nil i Kongo, wodospady Wiktorii czy szczyt Kilimandżaro. Na wykonanej mapie nie zabrakło również Sahary, oceanów i mórz oblewających kontynent oraz ciekawostek afrykańskiej flory i fauny. I tak w łatwy i przyjemny sposób, zgodnie współdziałając w zespole uczniowie zdobyli wiedzę i poznali ciekawostki „Czarnego lądu”.