- Szczegóły
- Justyna Dysy
- Kategoria: News
W dniach 12-16 września odbył się w naszej szkole „Tydzień dla profilaktyki chorób zakaźnych”. Celem akcji było uświadomienie potrzeby dbania o własne zdrowie oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych do jego ochrony. W akcję włączyli się nauczyciele, którzy na lekcjach ze swoimi uczniami oglądali film edukacyjny, a także prowadzili rozmowy o zagrożeniach chorobami zakaźnymi we współczesnym świecie. Temat dla uczniów wciąż aktualny, bowiem cały czas mają w pamięci stan epidemiczny spowodowany koronawirusem Covid-19. Klasy młodsze utrwaliły zdobytą podczas tygodnia wiedzę, wykonując barwne prace plastyczne na temat zapobiegania chorobom. Wystawka prac w klasowych „kącikach plastycznych” przypomina o podstawowych zasadach zachowania, które pozwolą unikać chorób zakaźnych.
W ramach tej akcji na szkolnym korytarzu została przygotowana gazetka ścienna oraz stoisko informacyjne z materiałami edukacyjnymi i ulotkami.
- Szczegóły
- Joanna Sikora
- Kategoria: News
Od września do klas autystycznych dołączyło czterech wspaniałych pierwszaków. Chłopcy mają za sobą już prawie miesiąc nowej drogi życiowej. Po przedszkolu nadszedł dla nich czas zmian i nowych wyzwań. Uczniowie świetnie sobie radzą. Rozpoznają już swoich kolegów z klasy i nauczycieli z którymi mają zajęcia. Chętnie uczestniczą w zajęciach o charakterze ruchowym, muzycznym i plastycznym. Spodobała im się pracownia informatyczna oraz sala gimnastyczna. Mają za sobą także spotkanie z pielęgniarką szkolną, która ich zważyła i zmierzyła. Ciekawe jak się zmienią te pomiary w klasie ósmej? Jako wychowawca mogę powiedzieć, że codziennie odkrywamy coraz to nowe umiejętności chłopców. Mam nadzieję, że czują się w naszej szkole dobrze i z radością do nas przychodzą.
- Szczegóły
- E. Folwarczny
- Kategoria: News
Nasza szkoła bierze udział w akcji Lidl - Szkoły pełne talentów Będziemy niezmiernie wdzięczna, gdy TALENCIAKI, które dostaniesz przy kasie w Lidlu, przekażesz na konto Szkoły Podstawowej nr 7 Specjalnej w Katowicach(link: https://szkoly.lidl.pl/
- Szczegóły
- E. Folwarczny
- Kategoria: News
- Szczegóły
- Ewa Małkowska
- Kategoria: News
W czwartek 1 września 2022 roku o godzinie 9.00 tradycyjnie rozpoczął się nowy rok szkolny. Wszyscy odświętnie ubrani z uśmiechami na twarzach witali się z nauczycielami, kolegami i koleżankami. Powitano nowych uczniów, przydzielono ich do klas. Pai dyrektor przedstawiła nową nauczycielkę geografii i wychowawczynię klasy IIb p. Edytę. Nie zapomnieliśmy również o pamiątkowej fotografii każdej z klas.
Życzymy wszystkim bezpiecznego roku szkolnego oraz samych wspaniałych ocen.
- Szczegóły
- Joanna Lach
- Kategoria: News
Początek nowego roku szkolnego, to czas nowych planów, jak również podsumowań poprzedniego czasu. Realizacja innowacji pedagogicznej „Parki i ogrody przez cztery pory roku.” została zakończona w czerwcu 2022r. Z powodu pandemii koronawirusa innowacja była zawieszana, gdyż przez część czasu uczniowie uczyli się zdalnie, jak również były trudności z dotarciem do zaplanowanych miejsc z powodu zakazu korzystania z środków komunikacji miejskiej. We wrześniu roku szkolnego 2021/2022 innowacja została wznowiona, a założone cele zostały osiągnięte.
W czasie trwania innowacji uczniowie brali udział w licznych wyjściach i wycieczkach w grupach, których liczebność była uzależniona od możliwości organizacyjnych szkoły. Niekiedy była to cała grupa uczniów z autyzmem, a czasami jedna klasa. W ramach innowacji odbyła się całodniowa wycieczka do Ogrodów Kapias w Goczałkowicach – Zdroju. W roku szkolnym 2021/2022 odbyło się dziesięć wycieczek w różnych porach roku. Wybrane miejsca to Park „Zadole” z tężnią solankową, Park Kościuszki w Katowicach, Park Miejski i Sensoryczny w Dąbrowie Górniczej im. Gen. J. Hallera, Park Miejski Katowice – Bogucice, Społeczne Ogrody przy Muzeum Śląskim w Katowicach, Park Katowice – Muchowiec połączone z lekcją edukacyjną prowadzoną przez leśniczego.
Podsumowaniem innowacji było przeprowadzenie zajęć, w trakcie których uczniowie wykonali prace plastyczne oraz zielniki z roślin zebranych podczas wycieczek.
Kontakt z przyrodą, pomógł uczniom w poznawaniu świata, wzbogacił ich sferę poznawczą, społeczną i emocjonalną. Podejmowane działania przyczyniły się do lepszego zrozumienia funkcjonowania uczniów z autyzmem, w tym przez osoby spoza najbliższego otoczenia uczniów, z którymi kontaktowali się podczas realizacji innowacji.
Strona 44 z 64