- Szczegóły
- Joanna Lach
- Kategoria: News
Podsumowanie pierwszych tygodni nowego roku szkolnego 2022/2023 w 3M, 5A i 8bA
- Powitanie w klasie 3M nowego ucznia Roberta, który dołączył do Dominika.
- Podjęcie wyzwania opieki nad kwietną rabatą w ramach projektu Muzeum Śląskiego w Katowicach „Społeczne Ogrody”
- Wycieczka do Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie. Zielone płuca Śląska to miejsce, gdzie uczniowie mogą obserwować zmiany w przyrodzie w poszczególnych porach roku. Wycieczki te wykorzystujemy również do modelowania na bieżąco zachowań uczniów w miejscu publicznym, w środkach komunikacji miejskiej, jak również w kawiarence. Prawidłowe funkcjonowanie naszych podopiecznych w otwartej społeczności, w naturalnych warunkach, to jeden z priorytetów pracy dydaktyczno – wychowawczo – terapeutycznej.
- Grupa uczniów klas 3M, 5A oraz 8bA kontynuuje zajęcia warsztatowe z ceramiki w ramach programu Pałacu Młodzieży w Katowicach „Umiem więcej”
- Udział uczniów w praktycznych zajęciach w ramach utrwalania zasad ruchu pieszych w dużym mieście
To tylko wybrane aktywności klas uczniów z autyzmem. W kolejnych tygodniach otwieramy wieko skrzyni z ciekawymi pomysłami. Do zobaczenia
- Szczegóły
- Anna Kaczmarek
- Kategoria: News
Kolejny punkt modułu I - Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy” mamy zrealizowany. Zadanie 27 - „Filmowa przygoda” wykonaliśmy udając się w miniony czwartek do Kina Przyjaznego Sensorycznie w Punkcie 44, w Cinema City w Katowicach.
W warunkach dostosowanych do naszych potrzeb uczestniczyliśmy w seansie filmowym pt.: „Minionki : Wejście Gru”. Te śmieszne stworki zabrały nas nie tylko w zwariowaną i pełną przygód podróż, ale też pokazały, że samemu nic się nie osiągnie bez wsparcia tych, którym na nas zależy.
Dziękujemy bardzo sponsorom voucherów czyli Związkowi Zawodowemu Kontra KWK Staszic – Wujek i rodzicom Wiktorii, którzy nam je przekazali.
Mamy nadzieję na kolejne udane seanse, zwłaszcza, że niektórzy taką filmową przygodę w kinie mieli okazję przeżyć pierwszy raz.
- Szczegóły
- Anna Kaczmarek
- Kategoria: News
W miniony piątek nasi najmłodsi uczniowie z klas autystycznych wraz z najstarszymi kolegami z klasy ósmej zaliczyli swoją pierwszą szkolną wycieczkę. Razem z wychowawcami uczniowie udali się do Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”.
Od samego początku towarzyszyła nam piękna pogoda i dobre humory, a wraz z wejściem na teren skansenu rozwiały się nasze wszelkie obawy, czy to na pewno był dobry pomysł?
Chłopcy – ciekawi świata i wszystkiego co wokół, z zainteresowaniem zaglądali do wnętrz zabytkowych chałup, stodół, szop oraz starodawnej szkoły. Wsłuchiwali się również w różne odgłosy towarzyszące nam podczas zwiedzania, oglądali min.: maszyny rolnicze, wiatrak, pojazdy konne. Te ostatnie tak spodobały się niektórym uczestnikom, że chcieli osobiście je wypróbować.
Dość długi spacer, piękna pogoda i podziwianie obiektów spowodowały, iż wróciliśmy zmęczeni, ale też pełni wrażeń.
Wybierając się na wycieczkę do chorzowskiego skansenu zrealizowaliśmy również kolejne zadanie – nr 12 „Śladami przeszłości” z Modułu I Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”, w którym uczestniczymy w bieżącym roku szkolnym.
Pierwsze koty za płoty, najmłodsi uczniowie świetnie się spisali, tak więc możemy planować kolejną wycieczkę szkolną.
- Szczegóły
- Ewa Pierzchała
- Kategoria: News
7 października uczniowie świętowali Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Od rana mogli losować kupony z Tabliczką Szczęścia, która polegała na prawidłowym rozwiązaniu działań i odkodowaniu przysłowia. Na lekcjach matematyki sprawdzali swoją wiedzę układając domino, rozwiązując łamigłówki oraz stacje zadaniowe. Na koniec dnia chętni uczniowie wzięli udział w konkursie szkolnym o tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia układając wieże z kubeczków wg schematu działań.
Tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia otrzymali uczniowie:
Dawid K. – uczeń klasy 7
Natalia K. – uczennica klasy 5
Wioletta S. – uczennica klasy 5
- Szczegóły
- Joanna Sikora
- Kategoria: News
W ramach realizacji projektu międzynarodowego „Z kulturą mi do twarzy” będziemy wykonywali rożne zadania, które przybliżą nas do świata kultury.
We wrześniu zrealizowaliśmy już w ramach zadań z I Modułu zadanie 15 – „Tysiące barw wokół nas” Uczniowie brali udział w zajęciach plastycznych, podczas których poznawali nowe techniki plastyczne. Wykorzystując je wykonali liście „puchnącymi farbami sensorycznymi”, drukowali folią bąbelkową, barwili kartki bibułą., wykonali mandale z ziarnami.
Obchodziliśmy też Dzień Kropki.
Najnowszą naszą inicjatywą jest realizacja pkt. 13 z Modułu I. Poznajemy Mistrzów pędzla- zapoznajemy uczniów z dziełami wybitnych malarzy w różnoraki sposób. My postanowiliśmy wykorzystać propozycję Muzeum Narodowego w Warszawie i dołączyć do akcji selfie witkacyzowane. Wypróbowaliśmy efekty inspirowane portretami:
Juliana Tuwima
Neny Stachurskiej oraz
Portret kobiecy
Zabawa z selfi posłużyła nam do przybliżenia uczniom postaci Witkacego. Przygotowaliśmy też krótką notatkę o artyście. Na korytarzu szkolnym wyeksponowaliśmy zdjęcia. Do zabawy przystąpili także nauczyciele. Zadaniem uczniów było rozpoznanie, kto kryje się w zaprezentowanym selfe. Pomysł na taką zabawę wszystkim bardzo się spodobał, a przy okazji mogliśmy promować sztukę?
- Szczegóły
- M.Szczechla
- Kategoria: News
Projekt międzynarodowy “Z kulturą mi do twarzy”
W roku szkolnym 2022/23 uczniowie naszej szkoły pod opieką J. Sikory, B. Musiał, E. Pierzchały, A. Kaczmarek, R. Rusinowskiej, M. Szczechli wezmą udział w międzynarowym projekcie “Z kulturą mi do twarzy”. Pojekt jest poświęcony szeroko rozumianej kulturze (społecznej oraz sztuce), a także związany z realizacją aktualnej podstawy programowej i kierunkiem polityki oświatowej. Posiada obszerny program i będzie realizowany w trakcie całego roku szkolnego. Szczegółowe informacje o nim, lista zadań oraz regulamin zostały opublikowane w Internecie i każdy może się z nimi zapoznać.
Jesteśmy bardzo dumni, że jeden z punktów projektu został już zrealizowany. Zapraszamy zatem z wielką radością do przeczytania krótkiej notatki z jego realizacji, której autorką jest p. Joanna Sikora.
- Szczegóły
- Justyna Dysy
- Kategoria: News
Akcja „Posadź swoje drzewko”
Uczniowie klas 2B i 6A rozpoczęli realizację innowacji pedagogicznej „Świat wokół nas” od włączenia się w ogólnopolską Akcję „Posadź swoje drzewko z prezydentem RP
i leśnikami”. Kulminacja wrześniowej Akcji odbyła się w dniach 29 i 30 września. Każdy chętny otrzymał darmowe sadzonki iglaków, drzew liściastych lub krzewów typowych dla środowiska leśnego.
Po sadzonki udaliśmy się do specjalnie zorganizowanego punktu mobilnego w okolicach Rynku naszego miasta. Leśnik z Nadleśnictwa Katowice przekonywał wszystkich, iż nasadzanie nowych drzew jest doskonałą formą edukacji ekologicznej. Te rośliny bowiem, gdy już podrosną za kilka czy kilkanaście lat dadzą cień i wytworzą tlen tak potrzebny nam do życia. Zadrzewianie oprócz walorów estetycznych, pomaga też wdrożyć młode pokolenie w dbałość o naszą przyszłość - oto by wokół nas było więcej zieleni a mniej betonu.
Sadzenie drzewek to cenna inicjatywa a także zdobywanie umiejętności uważnej obserwacji środowiska naturalnego, budowanie szeroko pojętych postaw proekologicznych, ale przede wszystkim czynne działania i rozwijanie postawy odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego.
Sadzonki jodeł i sosen wsadziliśmy do doniczek z ziemią. Niech rosną! Wiosną postaramy się przesadzić je w bardziej naturalne środowisko. Musimy zastanowić się nad odpowiednim dla nich miejscem, abyśmy mogli obserwować jak rosną.
Nasz udział w Akcji ”Posadź swoje drzewko” można było zobaczyć w relacji „Aktualności
w TVP Katowice.
- Szczegóły
- Ewa Pierzchała
- Kategoria: News
27 września 2022 r. uczniowie klas II-VIII wzięli udział w warsztatach z robotyki przeprowadzonych przez Agencję Szkolno - Przedszkolną LUPUS w ramach programu edukacyjnego "Akademia Programistów". Uczestnicy warsztatów, pod kierunkiem profesjonalnego programisty, zdobywali wiedzę, jak należy zaprogramować robota, by wykonywał konkretne polecenia. Następnie samodzielnie programowali Photony, wykorzystując odpowiednie aplikacje przy pomocy tabletów. Zaprogramowane roboty poruszały się, wydawały dźwięki, zmieniały kolory.
Na koniec zajęć nie obyło się bez rywalizacji - zorganizowano wyścigi robotów. Jak się okazało, nie jest łatwo zaprogramować i sterować robotem tak, by bezkolizyjnie dotarł do wyznaczonej mety i zapewnił zwycięstwo swojemu programiście.
Warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem, a udział w nich dostarczył uczniom wiele radości i zabawy, ale przede wszystkim pogłębił ich wiadomości i rozwinął umiejętności z zakresu programowania. Potwierdzeniem tego były dyplomy, które otrzymali wszyscy uczestnicy za aktywny udział w programie "Akademia Programistów".
Strona 43 z 64