Złota polska jesień zachwyca magicznymi kolorami, promieniami słońca. Drzewa pokrywają się całą gamą barw, a krajobrazy wyglądają wprost magicznie. To okazja do podejmowania działań kreatywnych i niebanalnych. Uczniowie klasy V i VII wybrali się na spacer do pobliskiego lasu. Uczniowie wykonywali zadania, wyszukiwali okazy przyrodnicze, rozwiązywali zagadki. Rozpoznawali i nazywali drzewa i krzewy. Lekcja w terenie nie tylko aktywizowała wszystkich uczestników, ale również była okazją do niecodziennych zajęć z nauką przez ruch i zabawę. Uczniowie i nauczyciele bardzo miło i kreatywnie spędzili ten dzień.

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
image009
Previous Next Play Pause

Uczniowie naszej szkoły w ramach realizacji zadania modułu III z Projektu Międzynarodowego „Z kulturą mi do twarzy” brali udział w zbiórce kasztanów. Zbiórka stała się doskonałym sposobem na wspólne spędzenie czasu i przypomnienie, że Warto Pomagać. Uczniowie zbierali kasztany na boisku szkolnym, a także w parku podczas spacerów jesiennych.

Uczniowie z młodszych klas wykorzystywali każdą przerwę na przyniesienie do miejsca zbiórki choćby jednego kasztanka. Uczniowie klas starszych, zwłaszcza Dawid pomagali przenosić pudła pełne kasztanów. Wszystkim bardzo dziękujemy za zaangażowanie się w akcję.

Zebrane kasztany przekazaliśmy do Filii nr 5 Biblioteki w Dąbrowie Górniczej, która zorganizowała zbiórkę. Pieniądze ze sprzedaży kasztanów trafiły na subkonto podopiecznego Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”- Marcelka, który jest w trakcie chemioterapii.

 

 

 

fundacja001
fundacja002
fundacja003
fundacja004
Previous Next Play Pause
 

Sadzimy cebulki - efekty wiosną 2023 r.

  W roku szkolnym 2022/2023 nasza szkoła po raz pierwszy, włączyła się w „Projekt Krokus” koordynowany przez Żydowskie Muzeum Galicji, a zainicjowany przez Holocaust Education Trust Ireland.

  18 października 2022 r. posadziliśmy cebulki żółtych krokusów w szkolnych skrzynkach Ogrodu Społecznego Muzeum Śląskiego, aby upamiętnić dzieci różnych narodowości – ofiary Holokaustu. Sadzenie krokusów poprzedzała lekcja podczas, których uczniowie dowiedzieli się  o tragicznych wydarzeniach II wojny światowej i o Holokauście oraz oglądali film dokumentalny  „W imieniu ich matek – Irena Sendlerowa”. 

   Projekt jest lekcją historii oraz nauką o tolerancji i szacunku, a także pozwala poznać skutki dyskryminacji i wykluczenia innych nacji, bez względu na różnice religijne i kulturowe.

 Teraz z niecierpliwością czekamy na wiosnę. Bo przecież żółty krokus (kolor) to radość i też  symbol tego, że nadzieja nigdy nie umiera.

Projekt realizowany jest przez uczniów klasy VI oraz uczniów klasy VIII we współpracy z p.Iloną K.-R. oraz p. Joanną L.

#SzkołaPamięta

 

 

 

krokus001
krokus002
krokus003
krokus004
krokus005
Previous Next Play Pause

Jak co roku Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży „Dom Aniołów Stróżów” organizuje świąteczną akcję pieczenia pieników na rzecz Anielskich Podopiecznych. W tym roku po raz pierwszy Nasza Szkoła włączyła się w to piękne przedsięwzięcie, które polegało na pieczeniu pierników i ozdabianiu ich. Wszystkie kolorowe, ręcznie ozdabiane pierniczki będą bezpośrednim wsparciem dla wielu dzieci, które na co dzień doświadczają samotności i odrzucenia.

Serdeczne podziękowania dla kl. VIII B AUT - p. Ilonie oraz p. Grażynie.

Pamiętajmy pomoc uskrzydla!

 

 

pierniki001
pierniki002
Previous Next Play Pause
 
 

 

W tym roku, wzorem lat ubiegłych, przystąpiliśmy do akcji "Szkoła do Hymnu". Społeczność naszej szkoły uczciła w ten sposób odzyskanie niepodległośći przez Polskę w 1918 roku. W 104 rocznicę tego wydarzenia, wspólnie odśpiewliśmy Mazurka Dąbrowskiego.

 

 

Dnia 8 i 9 października nauczycielki p. J. Sikora i p. M. Szczechla wybrały się na słynną multisensoryczną wystawę o van Goghu. W późniejszym terminie wystawę odwiedziła p. B. Musiał. Należy podkreślić, że wystawa ma charakter międzynarodowy i była wcześniej prezentowana w najbardziej znanych miastach na całym świecie, takich jak Nowy York, Dubaj, Berlin, Los Angeles, Las Vegas czy Toronto.

Obrazy Vincenta van Gogha, listy pisane przez niego do swojego brata Theo oraz cała biografia jaka została zaprezentowana na wystawie stały się pretekstem do przeprowadzenia lekcji mających na celu przybliżyć uczniom twórczość artysty i zostaną powiązane z międzynarodowym projektem
„Z kulturą mi do twarzy”.

W kolejnym artykule przedstawimy związek między naszą wizytą na wystawie oraz szkolnym konkursem i wyżej wymienionym projektem.

Źródła zdjęć:  zdjęcia i teksty przedstawione na zdjęciach pochodzą z wystawy w Galerii Szyb Wilson.

 

 

 

vangog001
vangog002
vangog003
vangog004
vangog005
vangog006
vangog007
van_mini
Previous Next Play Pause
 
 
 

02 listopada 2022 r. został rozstrzygnięty konkurs zorganizowany na podstawie twórczości Vincenta van Gogha oraz światowej wystawy multisensorycznej poświęconej w całości jego sylwetce. Zadaniem uczniów było zapoznanie się z serią obrazów Słoneczniki oraz stworzenie dowolną techniką własnego Słonecznika jako dzieła sztuki. Wpłynęło mnóstwo prac, których liczba zaowocowała wystawą wyeksponowaną na półpiętrze naszej szkoły. Uczniowie wykazali się znajomością wielu malarskich technik oraz świetnymi pomysłami, a od kiedy został ogłoszony konkurs, oddawali organizatorom po kilka prac jednocześnie zadając przy tym pytanie, czy mogą zaprojektować kolejne Słoneczniki. Pomysł okazał się więc strzałem w dziesiątkę i umożliwił bezpośrednie obcowanie ze sztuką wspaniałego artysty, natomiast samo wykonanie zadania bardzo wciągające. Komisja biorąca udział przy wyborze prac stanęła przed nie lada wyzwaniem. Po burzliwych naradach zwycięzcami okazali się:

 

Joanna Gawin-kl. VI – miejsce pierwsze

Dawid Miśta-kl. VIII a – miejsce drugie

Weronika Maleńska-kl. V ZET – miejsce trzecie

Wyróżnieni zostali:

Jakub Morawiec-kl. VIII b

Wioletta Sobczyk-kl.V

Martin Kokot-kl. VIII a

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i oczywiście pozostałym uczestnikom !!!

 

 

 
konkursson001
konkursson002
konkursson003
konkursson004
konkursson005
konkursson006
konkursson007
konkursson008
konkursson009
konkursson010
konkursson011
konkursson012
konkursson013
konkursson014
konkursson015
konkursson016
konkursson017
konkursson018
sloneczniki_mini
Previous Next Play Pause

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 

Późna jesień w przyrodzie i jesień życia osób starszych.  Seniorów, którzy najlepsze lata życia mają już za sobą. Często żyją wspomnieniami. Mieszkańcy Domu Seniora ( DPS nr 2 w Sosnowcu) zostali dziś odwiedzeni przez uczniów naszej szkoły. Bardzo czekali na to spotkanie. Spotkanie, które dla tych starszych, schorowanych i często bardzo samotnych osób jest odmianą w monotonii dnia codziennego. 

Nasi uczniowie: Remek z klasy 2 B, Zuzia z klasy 6 oraz Mateusz z klasy 8 zabrali ze sobą przygotowane wcześniej życzenia, z okazji zbliżającego się dnia Seniora.  To spotkanie to prawdziwa integracja pokoleń. Przy słodkościach i  z niekończącymi się opowieściami… Seniorzy uświadomili naszym uczniom, iż czas biegnie nieubłagalnie . Natomiast uczniowie poprzez to spotkanie uczyli się szacunku, empatii, a to niezmiernie ważne. Zrozumieli, że warto pomyśleć o tych, którzy potrzebują naszej uwagi. Pensjonariuszach Domu Pomocy Społecznej, samotnych, niepełnosprawnych.

Już ustaliliśmy, iż następne spotkanie „Bez barier wieku” odbędzie się jeszcze w tym roku. W grudniu.

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
image009
image010
image011
Previous Next Play Pause