Tym razem w realizację projektu Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Nauka w plecaku - wirtualne podróże” zaangażowały się klasy 6 i 7. Drugi etap realizacji „Nauki w plecaku” to: Projekt kontynenty. Przygotowaliśmy barwne plansze z konturami poszczególnych kontynentów, napisy najważniejsze, że udało nam się je bardzo starannie powycinać, umieścić na naszej mapie. Teraz już wszyscy uczniowie klas 6 i 7 rozpoznają kontury kontynentów, znają ich położenie. Bez problemu wskazują je na mapie oraz na globusie. Poznali sporo ciekawostek dotyczących różnych stron świata.Materiały edukacyjne ze nie tylko te ze strony „Nauki w plecaku” pomogły im zapamiętać zdobyte informacje. Było sporo zabawy, która oprócz nauki uczy też współdziałania w zespole, podziału i realizacji pracy w grupach. Już szykujemy się do kolejnych wirtualnych wycieczek w odległe i te bliższe zakątki świata.

1
image001
image002
image003
image005
image006
image007
Previous Next Play Pause
 

Zgodnie z kierunkiem polityki oświatowej na rok szkolny 2022/23 Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy w tym tygodniu z klasą V wybraliśmy się podczas zastępstwa w wirtualną podróż po Grecji. Wykorzystaliśmy do tego celu tablicę interaktywną. Piękne krajobrazy, wielowiekowe zabytki oraz wizerunek żywego filmowego żółwia pozwoliły nam się zrelaksować. Zerknęliśmy na greckie litery, które zdecydowanie różnią się od naszych. Następnie porozmawialiśmy o sosie Tzatziki i sałatce greckiej. Wiktoria podczas lekcji zapamiętała cały przepis na sos. Jak się okazało, podawanie przepisu stało się świetnym ćwiczeniem dla trenowania pamięci. Następnym razem w ramach realizacji międzynarodowego projektu Z kulturą mi do twarzy zrobimy wspólnie grecką sałatkę, a kto wie, może sos też uda się zrobić. Nie była to nasza pierwsza ani ostatnia lekcja o Grecji. Przypomnijmy, że w niedalekiej przeszłości udało nam się nawiązać kontakt z nauczycielem – rodowitym Grekiem nauczającym w greckiej szkole. Pan Nikolaos mieszka niedaleko historycznego miasta Maraton, a więc zna go nie tylko z różnych literackich pozycji, filmów oraz szkolnych podręczników. Wiedzę o Grecji możemy zatem czerpać z pierwszej ręki. Może uda nam się go zaprosić do przeprowadzenia wirtualnej lekcji, aby sam opowiedział wraz ze swoimi uczniami o kolebce europejskiej cywilizacji oraz greckich tradycjach i obyczajach. Warto wiedzieć również, że Grecy są bardzo rodzinnym narodem, co wpisuje się w inny kierunek polityki oświatowej, o tym też postaramy się porozmawiać przy najbliżej okazji. A na razie w krótkie zimowe dni, kiedy szybko robi się ciemno, zamknijmy na chwilę oczy i zabierzmy do swojej wyobraźni „greckie słońce” jako symbol ciepła, światła, radości i optymizmu.

 

 

 
1_1
grecja001
grecja002
grecja003
grecja004
grecja005
grecja006
grecja007
grecja008
grecja009
grecja010
grecja011
grecja012
grecja013
grecja014
grecja015
grecja016
grecja017
Previous Next Play Pause

Od początku roku szkolnego uczniowie z ósmej aA realizują kilka projektów, które w różny sposób rozwijają ich kreatywność i pomysłowość. Pozwalają im lepiej poznać siebie, swoje talenty i możliwości, pozwalają zrozumieć otaczający świat, sztukę i szeroko rozumianą kulturę.

Chłopaki spacerują po mieście i podziwiają architekturę starego miasta oraz nowoczesne wieżowce. Wykonują wiele fotografii, które na pewno wykorzystane zostaną w kreatywny sposób.

Na zajęciach rozwijają swoje uzdolnienia plastyczne stosując niekonwencjonalne techniki pracy. I tak, tworzyli bajeczne plamy z roztopionych kredek świecowych, ozdabiali farbami akrylowymi stare talerze i dali im nowe życie, malowali pejzaże na klejonym materiale oraz patyczkami higienicznymi na kołach, wykonali kolorowe witraże z kalki i bibuły oraz tworzyli barwne papiery plastyczne malowane kasztanami. Tym samym  zrealizowali punkt 15 modułu I (Tysiąc barw wokół nas) Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”.

Z okazji Dnia Drzewa chłopcy wykonali techniką wydzierania na upcyklingowym papierze plastycznym rozłożystych, barwnych, jesiennych drzew realizując punkt 26 modułu III (Drzewko szczęścia) wymienionego wyżej projektu.

To nie koniec działań plastycznych 8aA. Chłopcy mają głowy pełne nowych pomysłów, które realizują cały czas między innymi biorąc udział w różnych konkursach plastycznych.

Mamy nadzieję, że zima będzie równie owocna.

1
2
3
4
5
6
7
8
8a
9
10
11
11a
12_1
13
14
15
16
zkmdtlogo001
Previous Next Play Pause

motto: "Człowiek jest tyle wart ile uczyni dla drugiego"      Prof. Julian Aleksandrowicz

Już niedługo zabrzmią dźwięki kolędy. Rozbłysną kolorowe światełka na udekorowanej choince. Niestety nie wszyscy będą mogli usiąść z bliskimi przy wigilijnym stole...
Święta Bożego Narodzenia zawsze budzą w nas empatię, skłaniają nas do refleksji, działania na rzecz innych. Pomagajmy tak - jak możemy, tak - jak potrafimy. Pomagajmy tym najbardziej potrzebującym.

Grudniowa akcja „Podziel się paczką”. skierowana jest do ciężko chorych dzieci .Małych pacjentów walczących z chorobą nowotworową z oddziału onkologii i chemioterapii Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka z Katowic-Ligoty. Dzieci, które tak tragicznie i boleśnie doświadczył los. Te, którym choroba odebrała beztroskie dzieciństwo i na długie muszą pozostać w szpitalnym łóżku.... Zdane na bolesne zabiegi, chemioterapie czy przeszczep szpiku Zachęcamy do udziału w akcji uczniów i nauczycieli :) Zbieramy: słodycze (może otrzymacie sporą paczkę od Mikołaja i chcecie się nią podzielić (?) oraz maskotki (nowe). Mile widziane gadżety z elementami świątecznymi. Podarować można również kredki, kolorowanki…

Jeśli chcecie coś oferować tym dla których być może są to ostatnie święta… proszę podać do p.Edyty, p.Justyny lub do p.Ewy, do dnia 16 grudnia.

image001
image002
Previous Next Play Pause

25 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Misia. Pomimo upływu lat, rozwoju coraz to nowszych technologii dzieci nadal chętnie wybierają Misia. Miś jest ulubioną maskotką dzieciństwa, moda na misia nie przemija. W Dniu Misia zrealizowaliśmy zadanie 21 modułu II z projektu „Z kulturą mi do twarzy”. Chętni uczniowie przynieśli swoje ulubione pluszaki. Zajęcia zostały zorganizowane tak, aby Miś towarzyszył nam przez cały dzień. Były więc elementy przeliczania (na łapce misia dopinaliśmy odpowiednią ilość klamerek), karmiliśmy misie łyżeczką, wyszukiwaliśmy literek w wyrazie miś, pisaliśmy po śladzie, dobieraliśmy odpowiednie figury geometryczne do wzoru na brzuszku misia i utrwalaliśmy pojęcia mały i duży. Była też zabawa ruchowa, słuchanie piosenki „Jadą misie” oraz przygotowanie prac plastycznych -miś wykonany dowolną techniką. Uczniowie starszych klas też zgłosili chęć wykonania prac plastycznych i namalowali swoje misie.

 

mis001
mis002
mis003
mis004
mis005
mis006
mis007
mis008
mis009
mis010
mis011
mis012
mis013
mis014
Previous Next Play Pause

22 listopada w naszej szkole odbyły się warsztaty pt. „Historia za parawanem” połączone z elementami muzykoterapii dla uczniów z oddziałów autystycznych, prowadzone przez panią Martę Sojkę ze Spółdzielni Socjalna Piast.

 

muzykoter001
muzykoter002
muzykoter003
muzykoter004
Previous Next Play Pause

23 listopada w naszej szkole odbyły się warsztaty poświęcone EKOLOGII prowadzone przez panią Katarzyną Gorgolewską ze Spółdzielni Socjalna Piast. Uczniowie poprzez zabawę pogłębili wiedzę o planecie oraz zostali uwrażliwieni na potrzeby środowiska. Młodzież zapoznała się z rodzajami zanieczyszczeń, ich wpływie na środowisko i zdrowie człowieka, dowiedzieli się jak im przeciwdziałać. Zdobyli praktyczne umiejętności pozwalające im na samodzielne określenie poziomu zanieczyszczenia w środowisku lokalnym.

Nasi uczniowie poprzez udział w warsztatach zacieśniła relacje w grupie i rozbudziła w sobie chęć pomocy środowisku oraz zwiększyła wrażliwość na potrzeby środowiska.

Warsztaty te, to kolejna część innowacji pedagogicznej pt. „Świat wokół nas”, które miały na celu wykorzystać potencjału przyrody jako nieograniczonej przestrzeni wychowawczej dla młodych ludzi.

 

 

 
warszekolog001
warszekolog002
warszekolog003
warszekolog004
warszekolog005
warszekolog006
warszekolog007
warszekolog008
warszekolog009
Previous Next Play Pause

23 listopada 2022 roku drużyna naszej szkoły w składzie: Zuzanna - kl. 6, Patryk – kl. 6, Natalia – kl. 5 uczestniczyła w Praktycznej Olimpiadzie Matematycznej „Mali i wielcy matematycy” w Niepublicznej Specjalnej Szkole Podstawowej „Arka Noego” w Katowicach. Przed przystąpieniem do olimpiady uczniowie mieli przygotować plakat prezentujący sylwetkę i dokonania sławnego matematyka, który był dostarczony w dniu olimpiady. W wyniku losowania przydzielono nam postać Stefana Banacha.

W trakcie olimpiady drużyna przechodziła przez osiem stacji z zadaniami oraz walcząc o dodatkowe punkty zagrała w grę „niespodziankę”.  Czekając na rozstrzygnięcie konkursu uczniowie i nauczyciele zostali zaproszeni na słodki poczęstunek.

Nasza drużyna dzielnie rywalizując zajęła III miejsce.

Serdecznie gratulujemy i dziękujemy za godne reprezentowanie naszej szkoły.

Życzymy dalszych sukcesów w poznawaniu tajników matematycznych.

 

 

1_1
1_2
2_1
2_2
3_1
3_2
4_1
4_2
5_1
5_2
6_1
6_2
7_1
7_2
Previous Next Play Pause