„Dorośli są zakochani w cyfrach. Jeżeli opowiadacie im o nowym przyjacielu, nigdy nie spytają o rzeczy najważniejsze. Nigdy nie usłyszycie: „Jaki jest dźwięk jego głosu? W co lubi się bawić? Czy zbiera motyle?” Oni spytają was: „Ile ma lat? Ilu ma braci? Ile waży? Ile zarabia jego ojciec?” Wówczas dopiero sądzą, że coś wiedzą o waszym przyjacielu. Jeżeli mówicie dorosłym: „Widziałem piękny dom z czerwonej cegły, z geranium w oknach i gołębiami na dachu” - nie potrafią sobie wyobrazić tego domu. Trzeba im powiedzieć: „Widziałem dom za sto tysięcy złotych”. Wtedy krzykną: „Jaki to piękny dom!” My jednak, którzy dobrze rozumiemy życie, kpimy sobie z cyfr.”

                                                                                                                                Antoine de Saint-Exupéry, Mały Książę

 

              Jak pięknie cytat z Małego Księcia komponuje się z poprzednim artykułem zatytułowanym Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. Tymczasem my dorośli nauczyciele postanowiliśmy się pochylić nieco nad dziecięcym światem i przyłączyliśmy się do akcji Przepiszmy to polegającej na przepisaniu i zilustrowaniu całego Małego Księcia. Musimy się Wam przyznać, że zadanie to bardzo nas wciągnęło,
a książeczka stała się nam bliższa teraz niż wtedy, kiedy byliśmy dziećmi. Pewnie dlatego, że odkryliśmy ją na nowo. Niektórzy z nas czują się tak jakby odkrywali ją po raz pierwszy. Drogie dzieci, chcemy ją odkrywać nadal , tylko że razem z Wami, więc bardzo Was prosimy o pomoc w przepisywaniu i tworzeniu ilustracji.

            A jak będziecie kiedyś mieć okazję, pójdźcie na przedstawienie Małego Księcia opowiedzianego światłem i piaskiem. Pani Gosia była i przyniosła Wam stamtąd zestaw do pisania światłem, dzięki któremu niektórzy uczniowie w ten oryginalny sposób uczą się angielskich słówek.

            Minęło już prawie 80 lat odkąd Mały Książę został wydany. Jak się dowiedzieliśmy w Europejski Dzień Języków dzięki materiałom
z aplikacji Lingos, jest to jedna z najczęściej tłumaczonych książek na języki obce. Powiastka filozoficzna, bo tak pozwolimy sobie ją nazwać, przypomniała nam o pięknie róż, przyjaźni, miłości, samotności, o utracie entuzjazmu w dorosłym życiu i o tylu sprawach, że nie jesteśmy w stanie ich Wam tutaj wymienić. Z książki wynika, że my dorośli czasem dużo rzeczy psujemy i pewnie dlatego autor ją napisał. Kiedy będziecie dorośli, sięgnijcie koniecznie po Małego Księcia i odkryjcie jego piękno jeszcze raz!

                                                                           Pozdrawiamy serdecznie,

Miłośniczki Małego Księcia: P. B. Musiał, P. J. Sikora, P. A. Kaczmarek,

P. A Szafran (Obiecałam stworzyć okładkę), P. M. Szczechla

 

malyksiaze001
malyksiaze002
malyksiaze003
malyksiaze004
malyksiaze005
malyksiaze006
malyksiaze007
Previous Next Play Pause
Pragniemy serdecznie podziękować za wsparcie naszej szkoły w akcji Lidla „Szkoły pełne talentów”. Zaangażowanych było wiele osób: nasi uczniowie i ich rodzice, nauczyciele, a także osoby zaprzyjaźnione. Wraz z nimi zebraliśmy aż 1345 Talenciaków! Nasza szkoła jest niewielka, więc jest to naprawdę imponujący wynik! Udało nam się go osiągnąć dzięki życzliwości wielu osób. Nagroda już do nas dotarła. Jest to nowy tablet, z którego mogą korzystać uczniowie. Ta akcja bardzo nam się podobała.
Dziękujemy!
image001
image002
image003
image004
Previous Next Play Pause

Dziękujemy wszystkim,  którym nie jest obojętny los chorych na nowotwory dzieci, tych  którym los nie oszczędził bólu i cierpienia. Dzieciaki z oddziału onkologii, rozpakowując paczki mogły uśmiechnąć się. Ten dar wprost z serca, który w przedświąteczną niedzielę przekazały im dwie ”dobre wróżki” przerwał na chwilę szpitalną monotonię. Sprawił, iż myśli chorych na nowotwory dzieci, choć przez chwilkę mogły być dalekie od bolesnych zabiegów, ciężkich chemioterapii, naświetlań.    

Od początku grudnia zbieraliśmy: słodycze, maskotki, materiały plastyczne, gry,  kolorowanki, gadżety świąteczne. Do paczek dołączone były życzenia i opłatki. Udało się przygotować 22 paczki. Dziękujemy  wszystkim, którzy mieli otwarte serca i dołączyli się do pomocy dzieciom
z oddziału onkologii.

Motto Akcji "Człowiek jest tyle wart ile uczyni dla drugiego”, pokazuje jak ważna jest życzliwość, empatia, chęć niesienia pomocy oraz umiejętność dzielenia się tym co posiadamy.

 

onkologiai001
onkologiai002
onkologiai003
onkologiai004
onkologiai005
onkologiai006
onkologiai007
onkologiai008
Previous Next Play Pause

Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia uczniowie naszej szkoły mieli możliwość wdrożenia matematyki w nastrój świąteczny poprzez udział w konkursie matematyczno - plastycznym „Świąteczna bryła”.

Konkurs polegał na wykonaniu bryły ozdobionej elementami świątecznymi. Uczniowie wykazali się dużą pomysłowością i pracowitością.

13 grudnia konkurs został rozstrzygnięty i zwycięzcami zostali:

I miejsce – Bohdan P. – kl. 7

II miejsce – Nicola S. – kl. 5

III miejsce – Wiktoria G. – kl. 5

Wyróżnienie – Zuzanna G. – kl. 6

                            Serdecznie dziękujemy i gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu za wykonanie oryginalnych ozdób.

 

konkursbry001
konkursbry002
konkursbry003
konkursbry004
konkursbry005
konkursbry006
konkursbry007
Previous Next Play Pause

Akcja społeczno-edukacyjna „Ofiarom stanu wojennego - Zapal Światło Wolności” ma już kilkuletnią historię. Każdego roku 13 grudnia Polacy zapalają znicze w domach, urzędach i miejscach użyteczności publicznej. Świece te są symbolem pamięci o wszystkich tych, którzy stracili życie lub w inny sposób ucierpieli w wyniku stanu wojennego. Przedsięwzięcie nawiązuje do gestu, jakim na początku lat osiemdziesiątych Polacy i inni mieszkańcy Wolnego Świata wyrażali sprzeciw wobec brutalnej polityki władz PRL. Dlatego też społeczność Naszej Szkoły przyłączyła się do akcji poprzez zapalenie o godzinie 19:30 w oknach swoich domów symbolicznych świec, aby upamiętnić wszystkich tych, którzy stracili życie lub w inny sposób ucierpieli w wyniku wprowadzenia 13 grudnia 1981 roku stanu wojennego.

 

   W czwartek 16.12.2022 r. w Katowicach odbył się X. Bieg Pamięci Dziewięciu Górników upamiętniający tragiczne wydarzenia w kopalni Wujek, które miały miejsce 41 lat temu. Nasza Szkoła w tym roku po raz drugi wzięła udział w akcji zorganizowanej przez Śląskie Centrum Wolności i Solidarności pod hasłem ,,Bieg Dziewięciu Górników”. Warunki pogodowe były srogie, ale Ci którzy pamiętali tamte dni mówili, że grudzień 81 był wtedy taki sam.

  Uczniowie klasy ósmej wzięli udział w biegu, by uczcić poległych Górników, by pokazać, że pamiętamy i będziemy pamiętać!

 

 

 
biegwujek001
biegwujek002
biegwujek003
biegwujek004
biegwujek005
biegwujek006
biegwujek007
biegwujek008
biegwujek009
biegwujek010
biegwujek011
biegwujek012
biegwujek013
biegwujek014
biegwujek015
biegwujek016
biegwujek017
biegwujek018
biegwujek019
Previous Next Play Pause

W piątek 16 grudnia poprosiliśmy Panią Anię z biblioteki, aby rozstrzygnęła ogłoszony w listopadzie konkurs. Dzięki Pani Ani, pięknie uzasadniającej swoje wybory, znamy już zwycięzców i są nimi: Joasia Gawin z klasy VI (I miejsce), Michalina Nowak z klasy V (II miejsce), Wiktoria Korzonek z klasy V AUT (III miejsce), Paulinka Fabiszak z klasy II a (wyróżnienie). Kochani, gratulujemy!!!

Samemu udziałowi w konkursie dzieciom (i dorosłym) towarzyszyło sporo pozytywnych emocji. Przypomnieliśmy sobie bohaterów różnych bajek. Dzieciaki okazały się prawdziwymi znawcami. I oddawały po kilka postaci na konkurs.

4 listopada zorganizowaliśmy na zajęciach świetlicowych Bajkowe Święto podczas którego wykorzystaliśmy Aktywną Tablicę do bajkowych quizów wzbudzających również radosne dziecięce okrzyki. Przy okazji tłumaczyliśmy tytuły angielskich bajek na język polski.

Dla pani z angielskiego jako organizatorki konkursu była to wspaniała podróż w czasie. Im więcej w nas dorosłych zostaje z dziecka, tym lepiej dla nas i dla świata. Mimo upływających lat wczytujmy się w bajki i odkrywajmy magię w zwyczajnej codzienności. A jest co odkrywać…

 

bajki001
bajki002
bajki003
bajki004
bajki005
bajki006
bajki007
Previous Next Play Pause

Wiemy wszyscy, jak ważny jest rozwój i stałe doskonalenie funkcji poznawczych  u dzieci w wieku szkolnym. Tym razem w ramach realizacji naszej autorskiej Innowacji Pedagogicznej - „Świat wokół nas” postanowiliśmy wspólnie z uczniami przenieść się do Krainy Eksperymentów. Eksperymentowanie wyzwala bowiem kreatywność dzieci, uczy samodzielnego wyciągania wniosków, a - co równie ważne - wystawia ich cierpliwość na próbę czasu, bowiem na wyniki eksperymentów trzeba czasem chwilkę poczekać. Wiele doświadczeń, które zrealizowaliśmy na zajęciach zafascynowało naszych uczniów. Były to ciekawostki, takie jak: przemieszczające się płynów, eksperyment imitujący erupcję małego, kolorowego wulkanu. Nie brakło tornada i deszczu w słoiku. Wykorzystując zjawisko dyfuzji, udało nam się zaobserwować przemieszczanie się zabarwionej na różne kolory wody, po papierowych ręcznikach ze szklanki do szklanki. Wyobraźnia dzieci jeszcze na początku kolejnych eksperymentów podpowiadała im rozwiązania. Okazało się jednak, że wyniki przeprowadzonych doświadczeń często ich zaskakiwały! Było sporo śmiechu, zdziwienia oraz mnóstwo twórczej zabawy. Utrwaliliśmy już znane pojęcia m.in. o stanach skupienia wody oraz zdobyliśmy sporo nowej, ciekawej wiedzy. Ustaliśmy, iż kolejne eksperymentowanie odbędzie się po nowym roku.

 

 

eksperymenty001
eksperymenty002
eksperymenty003
eksperymenty004
eksperymenty005
eksperymenty006
eksperymenty007
eksperymenty008
eksperymenty009
eksperymenty010
Previous Next Play Pause