Tym razem realizacja Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Nauka w plecaku-wirtualne podróże” nosiła tytuł „Poznaj swój kraj”. Przeprowadzono ją w klasie 5. Dzięki wykonaniu zadań „wirtualnych podróży” uczniowie  poznali i  utrwalili wiedzę o ciekawych zakątkach Polski. Kierunkach na mapie oraz kolorach jakimi oznacza się: góry, wyżyny i niziny. A jak najlepiej zdobywać wiedzę? W praktyce. Toteż na sporej mapie konturowej nanieśliśmy nie tylko krainy geograficzne Polski, większe miasta, główne rzeki ale również uzupełniliśmy to wybranymi przez uczniów odpowiednimi ilustracjami. Uczniowie mieli za zadanie odgadywać, co przedstawia dana ilustracja oraz przypasować na przygotowaną przez siebie mapę. Z zadania wywiązali się wzorowo. Toteż kolejny etap realizacji projektu już za nami.

 

wirtualnepodroze001
wirtualnepodroze002
wirtualnepodroze003
wirtualnepodroze004
Previous Next Play Pause

W zimowy piątek 10 lutego postanowiliśmy zaszaleć na lodowisku. Siódmo i ósmoklasiści pokazywali co potrafią, gdy na nogach zamiast butów mają łyżwy.

Efekty naszych szaleństw możecie podziwiać na zdjęciach.

 

30 i 31 stycznia w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Składanki i Łamigłówki.
Celem wprowadzenia tego święta było podkreślenie roli, jaką pełnią wszelkie łamigłówki, zabawy edukacyjne w rozwoju każdego człowieka już od najmłodszych lat.

W pierwszym dniu święta na przerwach uczniowie losowali łamigłówki, które wisiały w kopertach na korytarzu szkolnym. Za prawidłowe rozwiązanie trzech łamigłówek uczeń mógł otrzymać ocenę z matematyki, oczywiście piątkę.
W drugim dniu świętowania odbył się szkolny konkurs o tytuł „Mistrza matematycznych łamigłówek”. Tu uczniowie musieli się wykazać nie tylko sprawnością rachunkową, ale także logicznym myśleniem. Zadania, które mieli do wykonania to m.in.: sudoku, odczytywanie współrzędnych obrazków, tangram, zakodowana liczba.

Tytuł „Mistrza matematycznych Łamigłówek” otrzymali:

- Natalia – kl. V
- Wioletta – kl. V
- Zuzanna – kl. VI
- Bohdan – kl. VII
- Marcin – kl. VII

                                                                                                                                          Gratuluję i dziękuję za świetną zabawę.

 

 

skladanki001
skladanki002
skladanki003
skladanki004
skladanki005
skladanki006
skladanki008
skladanki009
skladanki010
Previous Next Play Pause

Styczniowe zadanie w ramach Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego GRAMY ZMYSŁAMI brzmiało „Wzrok”. Jest to zmysł, o który powinniśmy szczególnie dbać, towarzyszy nam w większości naszych aktywności, a w niektórych jest po prostu niezbędny. Realizacją tego zadania zajęliśmy się trochę przed feriami i trochę po feriach. Każda klasa wykonywała swoje ćwiczenia i zabawy.

              Chłopcy z klasy 1A podziwiali wzory, które układały się w kalejdoskopie, następnie patrzyli na świat przez rolkę od papieru. Podczas takich zabaw nauczyciel może także dokonać obserwacji, które oko u ucznia jest dominujące. Sporo radości przyniosły ćwiczenia z latarkami w ciemni (wodzenie światłem po konturach figur, łapanie światełka na ścianie, zabawa w jasno- ciemno). Przy zgaszonym świetle podświetlaliśmy latarką także różne przedmioty i faktury. Wodzenie oczami za światełkiem ćwiczy gałki oczne, warto takie zabawy zaproponować dziecku także w domu.

Uczennica klasy 5A stymulowała wzrok poprzez wodzenie oczami za atrakcyjnym przedmiotem oraz patrzenie na pulsujące światełka lampek choinkowych. Nie zabrakło również zabaw pod kocem, podczas których śledziła  przesuwające się świecące przedmioty i zapalone latareczki. Na koniec swoje funkcje wzrokowe usprawniała z kartami pracy „Perskie oko” wykonując ćwiczenia polegające na wyszukiwaniu identycznych obrazków.

              Chłopaki z 8aA, jak na zimę przystało, do realizacji zadania użyli „prawie” śniegu, czyli pianki do golenia. Początkowo musieli ją płasko rozsmarować na podkładzie a następnie pomalować rozwodnionymi farbami. Na takim barwnym tle układali swoje imiona z kolorowych liter, które sami wyszukiwali. Taką wizytówkę ozdabiali kolorowymi koralikami. Na koniec chłopaki mogli to wszystko wymieszać i trochę się pobawić w rozmazywanie i  zgniatanie pianki. Zabawa była świetna, ale sprzątania też było sporo.

 

GZstycze001
GZstycze002
GZstycze003
GZstycze004
GZstycze005
GZstycze006
GZstycze007
GZstycze008
GZstycze009
GZstycze010
GZstycze011
GZstycze012
GZstycze013
GZstycze014
GZstycze015
GZstycze016
GZstycze017
GZstycze018
GZstycze019
GZstycze020
GZstycze021
GZstycze022
GZstycze023
GZstycze024
GZstycze025
GZstycze026
Previous Next Play Pause

13 stycznia uczniowie naszej szkoły wzięli udział we wspólnym kolędowaniu w Mysłowickim Ośrodku Kultury. Pomysłodawcą i organizatorem imprezy jest Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka w Mysłowicach. Zgodnie z formułą imprezy, wspólne wykonywanie kolęd przedzielane jest indywidualnymi występami uczniów. Naszą szkołę reprezentowały uczennice klasy V i VI Natalia Kubica i Joanna Gawin, które zaśpiewały piosenkę pt. ”Choinka” oraz uczniowie klasy 8A Dawid Miśta i Martin Kokot, wykonujący instrumentalną wersję kolędy „Wśród nocnej ciszy”.

Bardzo dziękujemy za zaproszenie i mamy nadzieję na wspólne muzykowanie w przyszłym roku:-)

Tradycją naszej szkoły stał się przegląd kolęd i pastorałek Hej kolęda, kolęda, który w tym roku odbył się 12.01.2023r. Nasi uczniowie przygotowali z tej okazji różnorakie aranżacje wybranych utworów.  Wysłuchaliśmy zarówno tradycyjnych kolęd takich jak Dzisiaj w Betlejem czy Przybieżeli do Betlejem oraz mniej znanych: Jam jest dudka czy Pastorałka od serca do ucha. Uczestnicy wykazali się niebywałą znajomością tekstu, melodii, a także umiejętnością gry na instrumentach klawiszowych i perkusyjnych. Oczywiście całości dopełnił nienaganny strój młodych kolędników. Dziękujemy wszystkim za aktywne uczestnictwo. Wyniki zostaną ogłoszone po feriach zimowych.

image001
image002
image003
image004
image005
image006
Previous Next Play Pause

W dniu 11.01.2023 klasy VI, VII i VIII wybrały się do Bazyliki św. Ludwika w Panewnikach na zwiedzanie stajenki, ruchomego żłóbka oraz żywej szopki w ogrodzie klasztornym. Naszym celem było zobaczenie największej w Europie szopki ołtarzowej zbudowanej wewnątrz kościoła, która jest budowana corocznie przez zakonników i wiernych w okresie Bożego Narodzenia. W tym samym miejscu znajduje się również wystawa stajenek z całego świata, ukazująca różne oblicza małego Jezusa w żłóbeczku. Wycieczka stała się także okazją do wspólnego kolędowania wraz z zaprzyjaźnioną szkołą zawodową.

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
image009
image010
Previous Next Play Pause

Uczniowie klasy VIII zakończyli realizację kolejnego bloku tematycznego – Architektura. Poznali postać Eschera – holenderskiego grafika o wyjątkowej wyobraźni geometrycznej, przedstawiciela op-artu, najbardziej znanego artystę w świecie nauki. Z wyciętych figur geometrycznych układali różnego rodzaju mozaiki. W tym celu udali się na wirtualną wycieczkę do Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego, aby zobaczyć zastosowanie figur w parkietażach oraz w jaki sposób można układać z nich posadzki. Uczniowie również przypomnieli sobie o symetrii oglądając budowle symetryczne świata. Za pomocą aplikacji na komputerze i tablicy interaktywnej tworzyli własne symetryczne fraktale. Bawiąc się w architektów stworzyli budowle symetryczne z graniastosłupów. Podsumowując blok tematyczny uczniowie zdobyli odznakę „Architekta”.

 

 

innowacjamat001
innowacjamat002
innowacjamat003
innowacjamat004
innowacjamat005
Previous Next Play Pause