„ Być kobietą, być kobietą marzę ciągle będąc dzieckiem,

Być kobietą w dobrym stylu,

Może muzą dla poetów, adresatką wielkich wzruszeń?”

8 marca słowo KOBIETA odmieniane było przez wszystkie przypadki wszak to święto wszystkich kobiet obchodzone na całym świecie. W naszej szkole z tej okazji odbyła się kolejna edycja konkursu recytatorskiego.W szranki stanęło 7 uczniów z klas I-III: Piotr Boczar, Fabian Wylotek, Julia Grodzka, Artur Cimoch, Remigiusz Juraszczyk, Laura Mazurkiewicz i Nikolas
Drobina. 
W klasach IV-VIII wśród uczestników znaleźli się: Natalia Kubica, Nicola Siegiert, Michalina Nowak, Joanna Gawin, Zuzanna Gemza, Amelia Rurańska, Beata Zach, Weronika Krupa, Dawid Kokocha, Laura Nowak i Mateusz Kala.
Konferansjerem był Dawid Rasek z klasy VIII.
Uczestników konkursu oceniało szanowne jury w składzie: pani dyrektor mgr Małorzata Gondek, pani wicedyrektor mgr Barbara Piasecka oraz pani psycholog mgr Ewa Jakóbska.
Jury oceniało dobór repertuaru ( jego wartość artystyczną, oryginalność i dostosowanie do możliwości wykonawczych recytatora ) dykcję, interpretację utworu i ogólny wyraz artystyczny prezentacji. 

Po burzliwych obradach jury wyłoniło zwycięzców konkursu.
Laureatami w klasach I-III zostali:
I miejsce- Piotr Boczar z kl II
II miejsce- Fabian Wylotek z kl II
III miejsce- Artur Cimoch z kl III

W klasach IV-VIII na podium znaleźli się:

I miejsce- Joanna Gawin z kl VI

II miejsce- Mateusz Kala z kl VIII
III miejsce- Beata Zach z kl VII

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy i zapraszamy za rok:-)

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
image009
image010
image011
image012
image013
image014
image015
image016
image017
image018
image019
image020
image021
Previous Next Play Pause

 

Czas na nowe doświadczenia związane z pracami ogrodniczymi. Mija zima, przedwiośnie i wiosna już tuż, tuż. Powracamy do Ogrodu Społecznego i skrzyni z zasadzonymi cebulkami wczesną jesienią. W środę 8 marca uczniowie z klasy 3AM i 8bA uczestniczyli w zajęciach warsztatowych w Muzeum Śląskim, na których tworzyli prace plastyczne przedstawiające ogród ich marzeń wykorzystując wycinki z kolorowymi obrazkami ilustrującymi bogactwo kwiatów, roślin i warzyw. Podczas zajęć poprzez naśladowanie ruchów – pokaz osoby prowadzącej zajęcia, uczniowie imitowali ruch roślin, ich kształt i zmiany związane z ich wzrastaniem. Na podsumowanie zajęć w Sali edukacyjnej wybraliśmy się wspólnie do ogrodu obejrzeć aktualny stan wzrostu roślin w naszej skrzyni oraz w pozostałych skrzyniach. Panująca pogoda podarowała nam także trochę promieni słonecznych, które rozświetliły nasze twarze wprawiając nas w dobry nastrój.  W taki oto sposób sezon ogrodniczy został rozpoczęty po przerwie zimowej.

P.S. Już kwitną krokusy i prymulki ?,  zachęcamy do obserwacji przyrody.

ogrodspol001
ogrodspol002
ogrodspol003
ogrodspol004
ogrodspol005
ogrodspol006
ogrodspol007
ogrodspol008
ogrodspol009
ogrodspol010
ogrodspol011
ogrodspol012
ogrodspol013
ogrodspol014
ogrodspol015
Previous Next Play Pause

 

 

W dniu 28.02.2023 roku w naszej szkole na sali gimnastycznej odbył się X Międzyszkolny Wielobój Sprawnościowy dla dzieci klas młodszych  1-3. Po uroczystym otwarciu zawodów przez  Dyrektor Szkoły Panią mgr Małgorzatę Gondek uczniowie rozpoczęli  rywalizację
w różnych konkurencjach sprawnościowych. W zawodach udział wzięły reprezentacje sześciu  szkół,  SP nr 39 z Bogucic, SP nr 30 z Sosnowca, SP nr 60 z Katowic, SP nr 55 z Szopienic,  SOW nr 7 z Będzina oraz nasza szkoła.  Wszyscy uczestnicy wykazali się ogromnym duchem walki, rywalizowali z niezwykłą zaciętością przestrzegając zasad Fair Play. Reprezentacja naszej szkoły zdobyła 69 pkt i zwyciężyła w całym turnieju. Podczas zawodów wszyscy zawodnicy otrzymali słodki poczęstunek. Po wieloboju Pani Dyrektor mgr Małgorzata Gondek podsumowała całe zawody i wręczyła uczestnikom dyplomy oraz okazjonalne puchary. Cała nasza szkoła jest bardzo dumna z naszych reprezentantów. Chłopaki wygrali zawody i obronili tytuł mistrzowski zdobyty w zeszłym roku. Szkołę w zawodach reprezentowali następujący uczniowie: Artur, Piotr, Fabian i Kamil z klasy drugiej oraz  Patryk
i Adam z klasy trzeciej.

Wielkie gratulacje dla wszystkich młodych sportowców.

Klasyfikacja końcowa turnieju:

1 miejsce SP nr 7 z Katowic        69 pkt

2 miejsce SP nr 60 z Katowic      59 pkt

3 miejsce SP nr 30 z Sosnowca  53 pkt

4 miejsce SP nr 39 z Katowic      47 pkt

5 miejsce SOW nr 7 z Będzina    39 pkt

6 miejsce SP nr 55 z Katowic      36 pkt

 

 

wieloboj001
wieloboj002
wieloboj003
wieloboj004
wieloboj005
wieloboj006
wieloboj007
wieloboj008
wieloboj009
wieloboj010
wieloboj011
wieloboj012
wieloboj013
wieloboj014
wieloboj015
wieloboj016
wieloboj017
wieloboj018
wieloboj019
Previous Next Play Pause

Zawody uczniów w badmintona o tytuł Mistrza Katowic odbyły się 3 marca 2023 roku w Hali Ośrodka Sportowego Kolejarz przy ul. Alfreda 1 Katowice. Turniej został zorganizowany dla wszystkich szkół z Katowic przez MOSiR Katowice w ramach współpracy z UNICEF-em.

W zawodach udział wzięły reprezentacje z 12 szkół, a rozgrywki odbywały się w dwóch kategoriach wiekowych (rocznik 2010 i młodsi oraz roczniki starsze 2009 i 2008) dziewcząt i chłopców.

Naszą szkołę reprezentowało dwóch uczniów Sebastian z klasy 6 oraz Marcin z klasy 7, którzy świetnie się zaprezentowali na tle zawodników z innych podstawówek.  Mecze w których grał nasz reprezentant były bardzo emocjonujące i wyrównane. Sebastian rozegrał 5 meczy z czego 3 wygrał jeden zremisował i jeden przegrał.

Po tak pozytywnych, sportowych emocjach  nie możemy się doczekać następnych startów naszych młodych sportowców w kolejnych zawodach .

Dziękujemy za  godne reprezentowanie naszej szkoły w tak dużym turnieju.

Ze sportowym  pozdrowieniem nauczyciele wychowania fizycznego.

 

 

badminton001
badminton002
badminton003
badminton004
badminton005
badminton006
Previous Next Play Pause

                             „Szukali światła w mroczne dni, przed Bogiem tylko chyląc kark.
                            Pośród klęczących dumnie szli, w pogardzie mając każdy targ"

        Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych” – polskie święto państwowe obchodzone corocznie 1 marca, poświęcone upamiętnieniu żołnierzy antykomunistycznego  i niepodległościowego podziemia.

              Przyłączając się do obchodów Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych, uczniowie naszej Szkoły w ramach akcji uczestniczyli w lekcji historii, przygotowali prace i wystąpienia mające podkreślić męstwo, niezłomnej postawy patriotycznej i przywiązania do tradycji niepodległościowych, za krew przelaną w obronie ojczyzny.

              Pamięć o Żołnierzach Wyklętych jest obowiązkiem naszego pokolenia. Staramy się więc z tego obowiązku wywiązywać i zapalać u młodzieży iskierkę patriotyzmu. Właśnie dlatego w tym dniu przywracamy pamięć o Żołnierzach Niezłomnych. Bóg, honor i wolna, suwerenna ojczyzna – to hasła, w imię których żołnierze antykomunistycznego podziemia gotowi byli do największych poświęceń. Są to wartości ponadczasowe i powinny na zawsze pozostać aktualne dla młodego pokolenia Polaków.

 

Udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym tym razem zaprowadził nas w nawykłe miejsce w Ameryce Południowej, do Amazonii. Projekt „Nauka w plecaku”  ma za zadanie budzić  ciekawość poznawczą uczniów. Rozwijać ich wyobraźnię, pobudzać do twórczego myślenia. Kształtować postawę otwartości wobec świata poprzez poznanie geografii, przyrody, czy specyfiki życia mieszkańców różnych części świata. Zespół uczniowski klasy 8 oraz dwoje uczniów z klasy 7 (Dawid i Sebastian) aktywnie uczestniczyli w realizacji projektu. Teraz już - bez trudu - są w stanie wskazać na mapie Amazonię. Ogromy obszar z Amazonką, jej dopływami. Poznali dżunglę, lasy namorzynowe,  zamieszkujące ten niezwykły obszar zwierzęta oraz świat roślin. Nie sposób było pominąć specyfikę życia plemion zamieszkujących ten niezwykły barwny świat lasów deszczowych.  Na ogromnej konturowej mapie Ameryki Południowej zmieściliśmy flagi państw, na których terenie rozpościera się Amazonia. Obrazy świata fauny i flory regionu. Niejako przy okazji wspomnieliśmy o zagrożeniach tego niezwykłego zakątka ze strony współczesnej cywilizacji. Udało nam się to doskonale. Już zastanawiamy się, dokąd zawiedzie nas kolejny etap Wirtualnych Podróży - „Nauki w plecaku”?

 

 

amazonia001
amazonia002
amazonia003
amazonia004
amazonia005
amazonia006
amazonia007
Previous Next Play Pause

W ramach Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego coroczne obchodzonego 21 lutego, w naszej  szkole odbył się Konkurs – „ Polskie łamańce językowe”.

Dzień Języka Ojczystego to doskonała okazja, aby uczniowie dowiedzieli się więcej o swoim języku ojczystym, a także rozwijali swoje umiejętności językowe w sposób kreatywny i zabawny.  Łamańce językowe po polsku   należą do wyjątkowych, ponieważ nasz język ojczysty zajmuje wysokie miejsce w rankingach najtrudniejszych języków świata. To również dwuznaki, ich wymowa i zbitki spółgłosek sprawiają, że umiejętność mówienia po polsku to supermoc!   A umiejętność wymówienia łamańców językowych to absolutny poziom master.

Nasi uczniowie mieli okazję zmierzyć się z językowymi łamańcami. 

"Czarna krowa w kropki bordo gryzła trawę, kręcąc mordą" czy "Ząb zupa zębowa, dąb zupa dębowa"- to proste przykłady, z którymi nasi uczniowie nie mieli problemu.  Ale były też takie naprawdę trudne i wymagające nie lada językowej sprawności, aby wymówić je bezbłędnie i w dodatku płynnie.                          

Półfinaliści Konkursu „Polskie łamańce językowe”:               

klasa V – Wioletta  Sobczyk, Arkadiusz Ziembicki

klasa VI – Joanna Gawin, Andrzej Krupa

klasa VII – Weronika Krupa, Sebastian Arnista

klasa VIII – Laura Nowak, Mateusz Kala, Dawid Rasek

GRATULACJE!

Już wkrótce wyłonimy mistrza łamańców językowych.

zdjęcia Karolina Wyciślik

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
IMG-20230306-WA0010
Previous Next Play Pause

Do realizacji przedsięwzięcia pod hasłem „Z językiem polskim za pan brat” zachęcił nas  Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego.  Został on ustanowiony w 1999 r. przez ONZ. Dbałość o język ojczysty to przede wszystkim umiejętności posługiwania się językiem polskim tak w mowie, jak i w piśmie. Chcemy, aby nasi uczniowie bawiąc się, niejako przy okazji utrwalali poprawne wysławianie się oraz bogacili swój zasób słów.

Jednak czy tylko w jednym dniu w roku mamy dbać o naszą mowę? Odpowiedź brzmi: nie! Toteż nasze działanie przeprowadziliśmy podczas kilku dni.  Udało nam się to na przełomie lutego i marca.

Na szkolonym korytarzu umieściliśmy tematyczną dekorację, na wielu planszach umieszczone były informacje i hasła pokazujące, iż nasz język narodowy jest niezwykle bogaty. Inne nasze działania były prowadzone wielotorowo. Zagadki i kalambury językowe w klasach młodszych wzbudziły sporo emocji. Było wesoło, gwarnie. Jak się okazało sporo osób ma zdolności do rysowania i pantomimy, bowiem czy pokazywano czy rysowano rozwiązania, to odgadnięto praktycznie wszystkie hasła. Klasy młodsze prezentowały swoje ulubione książeczki z bajkami i wierszami.

Quizy i zagadki w klasach 5-8 polegały na tym, aby rozwikłać językowe zawiłości. Były one nie lada wyzwaniem. Wspólnymi siłami „walczyliśmy” z ortografią, składnią i gramatyką. Zabawa i nauka podczas pracy w grupie oraz indywidualnej wystawiała na próbę cierpliwość uczniów, szczególnie tych, którzy pracowali w szybkim tempie i nie mogli doczekać się na podsumowanie pracy.

      Uczniowie klasy IA i VA również realizowali tematy powiązane z Tygodniem Języka Ojczystego. W ramach swoich zajęć uczyli się czytać z programem „Słucham i uczę się mówić”, wykonywali polecania z użyciem zaimków osobowych, wskazywali siebie i inne osoby, na tekturkach pisali po śladzie i odwzorowali swoje imię, a także wyszukiwali samogłoski ukryte w klasie.

Uczniowie kreatywnie podeszli do realizacji zadania „Ilustracja do tytułu polskiego utworu”. To zadanie realizowali uczniowie wszystkich klas.

Na podstawie samego jedynie tytułu, bez potrzeby wykazania się znajomością utworu uczniowie wykonywali prace plastyczne. Zadaniem uczniów, którzy nie rysowali było odgadnięcie, dopasowanie do ilustracji tytułu.

Wiktoria z V Aut i Oliwia z klasy V zet wykonały „ Lalkę”, uczniowie z klasy 1 Aut „Kapelusz za 100 tysięcy”. Wśród prac podziwiać możemy także „Ogniem i mieczem”, „Lokomotywa” (w wykonaniu Martina VIIIA ), „Pajączek na rowerze”( praca Dawida VIII A) „Król Maciuś Pierwszy” (Igor kl. V zet)

     Podsumowaniem kilkudniowych działań był Konkurs polonistyczno-plastyczny „Pan Literka”. Efekty prac konkursowych naszych uczniów wyeksponowane są na szkolnym korytarzu. Rozdanie nagród i dyplomów już niebawem.

 

Dziękujemy wszystkim, którzy z takim zaangażowaniem wzięli udział w naszym przedsięwzięciu.

 

tydzienjezyka001
tydzienjezyka002
tydzienjezyka003
tydzienjezyka004
tydzienjezyka005
tydzienjezyka006
tydzienjezyka007
tydzienjezyka008
tydzienjezyka009
tydzienjezyka010
tydzienjezyka011
Previous Next Play Pause