4 kwietnia odbyło się rozstrzygnięcie szkolnego konkursu matematyczno – plastycznego ,,Mozaikowa pisanka”. Celem konkursu było promowanie twórczości dziecięcej, rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz uzdolnień plastycznych dzieci. Pobudzanie inwencji twórczej i fantazji w zakresie wykonywania pisanek wielkanocnych z pomocą figur geometrycznych.

Podczas oceniania, komisja brała pod uwagę samodzielność, oryginalność oraz nawiązanie do tematyki konkursu.


I miejsce- Michalina N. - kl. V

II miejsce- Laura N. – kl. VIII

III miejsce- Martin K. – kl. VIIIA

Wyróżnienie: Julia T. – kl. III, Patryk Gajda-Herda – kl. III, Julia K. – kl. V ZET

Wszystkim uczniom oraz nauczycielom serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i udział w konkursie.

                                                                                                                                                     Zwycięzcom serdecznie gratulujemy

 

 

  

Dzieci z klas młodszych już od kilku dni przygotowują się do Świat Wielkanocnych. Omawiają świąteczne zwyczaje i tradycje, uczą się o symbolach świątecznych. Odwiedzają Jarmark Wielkanocny na rynku w Katowicach i poznają pierwsze wiosenne kwiaty na rynku kwiatowym. Wykonują również różnorodne ozdoby świąteczne, na przykład kartki z życzeniami dla najbliższych.

 
Wesołego Alleluja życzą najmłodsi uczniowe! 

W nawiązaniu do obchodów Światowego Dnia Wody, który obchodziliśmy w marcu pod patronatem PAH ogłosiliśmy w szkole konkurs plastyczny, którego celem było kształtowanie wrażliwości artystycznej, rozbudzenie świadomości ekologicznej wśród dzieci w kontekście oszczędzania wody i zasad jej racjonalnego wykorzystywania.

Zapewne wszyscy wiedzą,iż woda jest źródłem wszelkiego życia na ziemi. Wiemy, że jej zasoby są niewystarczające. Rzadko zastanawiamy się nad problemem dostępności i jakości wody. Ważne jest więc, aby nasi uczniowie pozyskali odpowiednią wiedzę na ten temat, wyrobili w sobie nawyki oszczędzania i szanowania wody.

Nasze zadanie konkursowe polegało na wykonaniu pracy zgodnej z tytułem konkursu, z zastosowaniem dowolnej techniki plastycznej. Wszystko zależało od inwencji twórczej naszych uczniów. Praca „Zaczarowany świat wody” pobudziła w uczestnikach wyobraźnię twórczą i ekspresję plastyczną.

Jury konkursowe długo zastanawiało się nad wyborem laureatów. Nie było to łatwe. Toteż wybrano ex aequo po dwie pierwsze, drugie i trzecie nagrody.

Oto laureaci:

I miejsce: Martin Kokot i Nikolas Drobina

II miejsce: Jakub Piwczyk i Bohdan Pietrov

III miejsce: Beata Zach i Joanna Gawin

Wyróżnienie zdobył: Patryk Gajda-Herda

Wyróżnienia specjalne przyznano dla klas 2a, 2b oraz 5 AUT za aktywny udział w konkursie.

Dyplomy i słodkości trafiły do laureatów.

 

 

W ostatnim dniu marca do naszej szkoły zawitał specjalny gość z Państwowego Instytutu Geologicznego w Sosnowcu - pan Paweł Woźniak. Spotkanie odbyło się w ramach realizacji Międzynarodowego Projektu „Wirtualne podróże – Nauka w plecaku”. Tym razem była to podróż w odległe epoki geologiczne, mianowicie: trias, jura i kreda. To wówczas na ziemi niepodzielnie panowały dinozaury. Ciekawostką naszych warsztatów było to, iż dinozaury, zamieszkiwały na obecnym terytorium Polski. Nie każdy o tym wiedział a właśnie na piątkowym spotkaniu pan Paweł opowiedział o tym bardzo obrazowo. Pokazywanym slajdom z wizualizacjami dinozaurów towarzyszyły bowiem odtworzone komputerowo odgłosy tych ogromnych prehistorycznych jaszczurów, które rozbrzmiewały podczas naszych warsztatów. Uczestniczący w spotkaniu uczniowie klas: 6, 7, 8 oraz 2 b mogli zobaczyć też zdjęcia odciśniętych w skalnym podłożu śladów dinozaurów. Poznały też etiologię nazwy dinozaur, co w dosłownym tłumaczeniu z łaciny znaczy ”straszny jaszczur”. Jako, że były to zajęcia mające aktywizować uczestników, toteż nasi uczniowie mogli wykazać się zarówno wiedzą jak i spostrzegawczością. Przy quizach i zagadkach wszyscy doskonale się bawili a ci, którym się poszczęściło i odpowiedzieli prawidłowo na zadawane pytania, otrzymywali naklejki i odblaski z logo Instytutu. Największą wiedzą wykazali się Dawid z klasy 7 i Mateusz z klasy 8. Na zakończenie warsztatów wszyscy dostali na pamiątkę ołówki, również z logo Państwowego Instytutu Geologicznego. Już obiecaliśmy sobie, że jeszcze w tym roku szkolnym będzie zorganizowane kolejne spotkanie z geologiem.

 

 

Temat zajęć „Koguty i chatki” zainspirował uczestników do puszczenia wodzy wyobraźni. Uczniowie z wielkim zapałem wałkowali, lepili, toczyli, formowali materiał twórczy, czyli glinę. Efekty radosnej pracy są świetne. Wytwory uczniów będą wypalone, a potem w szkole będzie można je pomalować farbami i upiększyć wg własnego pomysłu.

 

 

Jarmark wielkanocny na Rynku w Katowicach to bardzo ciekowe przedsięwzięcie i już znana wszystkim tradycja przedświąteczna. Klasa 2b korzystając z pięknej, wiosennej pogody w dniu 24 marca wybrała się na spacer, obejrzeć ciekawostki jarmarku. Powitały nas piękne i kolorowe dekoracje. Kurczaki, kury, zajączki oraz wielkie kolorowe plastikowe pisanki, do których można wejść i zrobić sobie w nich zdjęcia. W drewnianych budkach stanowiących stoiska nie brakowało dekoracji wielkanocnych, koszyczków z wikliny a także bukietów z wiosennych kwiatów. Dzieciaki zachwycały się jeżdżącą po rynku ciuchcią, której kolorowe wagoniki zachęcały do podróży. Nie brakowało sporej karuzeli oraz mnóstwa smakołyków, których zapach rozchodził się po rynku. Na zakończenie spaceru byliśmy na chwilkę na placu zabaw. Niestety czas nieubłagalnie wskazywał, iż zbliża się pora obiadu i czas wracać do szkoły. Udał nam się ten wiosenny spacer.

 

 

W naszej w szkole, w dniu 27 marca, mieliśmy okazję gościć terapeutkę zajęciową Panią Agnieszkę Gbyliczek – Mazur. Pani Agnieszka przyjechała na zajęcia z Sosnowca, gdzie pracuje z różnymi grupami zajęciowymi od przedszkolaków po seniorów. Dziś przygotowała zajęcia specjalnie dla naszych uczniów z klas: 2b, 5 oraz 7. Na początku terapeutka w dużym skrócie opowiedziała, iż terapia zajęciowa jest rodzajem psychoterapii polegającej na wykonywaniu określonych czynności psychosomatycznych.

Bardzo ważne jest równoczesne ćwiczenie funkcji poznawczych, łagodzenie lęków, budowanie relacji z otoczeniem, wyciszanie emocji. Zajęcia polegają też na wzajemnej pomocy, wspólnym angażowaniu się w określone czynności podczas pracy w grupach.

W zajęciach z naszymi uczniami wplecione były elementy zgadywanki i loteryjki zawierającej elementy związane z wiosenną porą roku. Uczniowie bez trudu odgadywali hasła, najlepiej pracowała grupa: Beaty, Weroniki, Sebastiana z kl. 7 oraz Michaliny z kl. 5. Jako pierwsi uporali się z zadaniami i otrzymali dyplom. Następnie podczas prac doskonalących motorykę małą uczniowie wykonali barwne motyle oraz malutkie puszyste misie. Zajęcia trwały przez dwie godziny lekcyjne. Wszyscy bawili się doskonale i byli bardzo zaangażowani.

 

 

Uczniowie klas autystycznych przywitali wiosnę. Podczas spacerów połączonych z obserwacją zmian zachodzących w przyrodzie, znaleźliśmy inspirację do dalszej pracy w szkole. Na lekcji Funkcjonowania osobistego i społecznego uczniowie klasy 1 Aut. dowiedzieli się dlaczego pogoda marcowa jest taka kapryśna. Wykonywaliśmy także prace plastyczne czerpiąc pomysły z przyrody. W ramach realizacji Międzynarodowego projektu Edukacyjnego „Kreatywne prace plastyczne” powstały również piękne bazie malowane tuszem i przebiśniegi naklejane na artystycznych papierach.

W klasie VIII chłopcy wykonali na zajęciach kreatywności makietę z przebiśniegami z łupinek pistacji.

Przyroda powoli budzi się do życia, dając nam energię do dalszych działań.