Udział w Międzynarodowym Program Edukacyjnym tym razem zaprowadził nas w wiele ciekawych regionów naszego kraju. Program „Nauka w plecaku” pomógł uczniom  poznać i utrwalić ciekawostki naszego kraju w miastach, miasteczkach. Praca z mapą, mapkami konturowymi, planszą na grubym kartonie z herbami miast oraz pocztówkami. Wirtualna podróż podzielona była na etapy i zrealizowana została w lutym i marcu. W wirtualną podróż wybrała się klasa 7 oraz dodatkowo na prośbę uczennicy Zuzia z klasy 8. Pracowaliśmy z mapą fizyczną oraz rozkładaną mapą, na grubym kartonie, gdzie widniały nazwy miast. Nasze zadanie nie było łatwe. Podczas pierwszej transzy trzeba było odszukać region, odczytać nazwy miast i umieścić na specjalnie przygotowanych przylepcach (rzepach) herby miast pod ich właściwymi nazwami. Na drugim spotkaniu losowaliśmy pocztówki i po odczytaniu nazwy określaliśmy położenie danej miejscowości i układaliśmy pocztówki na mapie fizycznej Polski. Uczniowie poradzili sobie bardzo dobrze, choć czasem potrzebowali niewielkiej podpowiedzi.  Wszyscy pracowali zgodnie w grupie, pomagali sobie. Program „Wirtualne podróże” znacząco wpływa na rozwój czynnego słownictwa uczniów,  rozwija samodzielność w działaniu oraz doskonali ich umiejętność pracy z mapą.