Rozpoczęliśmy już trzeci rok realizacji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Wirtualne podróże –Nauka w plecaku”. Nie od dziś wiadomo, iż najlepiej uczymy się poprzez aktywne, świadome uczestnictwo. Toteż klasa 5 i klasa 7 rozpoczęła przygodę z projektem poprzez aktywne działanie. Potrzebowaliśmy dużej mapy, laptopa oraz….plasteliny. Nasze zadanie nie należało do najłatwiejszych. Wykonywaliśmy modele form terenu utrwalając, niejako przy okazji barwy hipsometryczne. W ten sposób utrwalaliśmy kolory, które na mapach fizycznych są odzwierciedleniem wysokości nad poziom morza danego terenu. Ci, którym udało się wykonać szybko swoja pracę, dodatkowo rysowali modele płaskie w zeszycie. Uczniowie, już w większości dobrze znają legendę mapy, rozumieją symbole. Zarówno w klasie 5 jak i 7 udało nam się wykonanie modeli wzniesień wraz z wyznaczeniem poziomic. Dzięki tym zajęciom uczniowie wspomnianych klas potrafią pracować z mapą. Bez trudu wskazują niziny, wyżyny, góry przypisując barwy hipsometryczne do danej wysokości powierzchni na mapie. Z modeli powstały klasowe wystawki.