W bieżącym roku szkolnym klasy 1A, 5A i 8aA  dołączyły do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego GRAMY ZMYSŁAMI – II edycja. Celem projektu jest innowacyjne i kreatywne podejście do rozwijania zmysłów zarówno młodszych, jak i starszych dzieci.  Przez cały rok szkolny uczniowie będą stymulować swoje wszystkie zmysły i rozwijać swoją kreatywność podczas realizacji zadań zgodnie z harmonogramem projektu.

Pierwsze, październikowe zadanie brzmiało Ścieżka sensoryczna. Pomysłów na to zadanie było sporo. Realizowaliśmy je w kilku etapach, chcieliśmy doświadczyć jak najwięcej.

Odbyliśmy, więc wiele spacerów, podczas których zbieraliśmy kasztany, żołędzie, liście, gałęzie. Dotykaliśmy kory różnych drzew i przytulaliśmy się do nich, szczególnie, że w październiku mają one swoje święto. Ze zdobytych darów jesieni wykonywaliśmy przepiękne sensoryczne portrety Jesieni.

Najmłodsi z nas podczas jednego ze spacerów wykonali sensoryczne bransoletki. Zbierali to, co jesień chce nam podarować i przyczepiali je do pasków papieru na swojej ręce. Nie było to łatwe, ale zabawa w wyszukiwanie ciekawych okazów była doskonała. Starsi z nas bawili się w detektywów poszukujących liści lub patyków w odpowiednim kolorze, zgodnie z przygotowanymi podkładkami. Wszyscy byli bardzo zaangażowani w jak najlepsze wykonanie tego zadania.

Odwiedziliśmy też miejsca ciekawe sensorycznie, takie, jak skansen, w którym pachniało drewnianymi ścianami i meblami oraz słomianym dachem. Mogliśmy tam dotykać różnego rodzaju skór i futer. Zobaczyliśmy i mogliśmy  dotknąć wiele przedmiotów o ciekawych kształtach i fakturach.

Piękna jesienna pagoda sprzyjała realizacji zadania projektowego. Mimo, że zostało ono wykonane, pewnie jeszcze nie raz wyruszymy na spacer i będziemy bawić się w Gramy zmysłami.

gramyzm1t001
gramyzm1t002
gramyzm1t003
gramyzm1t004
gramyzm1t005
gramyzm1t006
gramyzm1t007
gramyzm1t008
gramyzm1t009
gramyzm1t010
gramyzm1t011
gramyzm1t012
gramyzm1t013
gramyzm1t014
gramyzm1t015
gramyzm1t016
gramyzm1t017
gramyzm1t018
gramyzm1t019
gramyzm1t020
gramyzm1t021
gramyzm1t022
gramyzm1t023
gramyzm1t024
gramyzm1t025
gramyzm1t026
gramyzm2t001
gramyzm2t002
gramyzm2t003
Previous Next Play Pause