To już ostatnie zadania z projektu (NIE)ZWYKŁA MATEMATYKA jakie zrealizowaliśmy:

Moduł IX Przepyszna matematyka: Śniadania z matematyką – uczniowie powtarzając figury geometryczne przygotowali matematyczne śniadanie. Oczywiście najbardziej kreatywna kanapka została nagrodzona.

Moduł VII Kasa rządzi światem: Jak powstają pieniądze? podczas lekcji matematyki zwiedzaliśmy wirtualnie Mennicę Polską S.A. i dowiedzieliśmy się ciekawych informacji na temat pieniądza, a następnie uczniowie projektowali własne banknoty i monety.

Moduł X Matematyka w podróży: Szybka, szybsza i najszybsza – uczniowie klasy 6 wyznaczali prędkość samochodzików - zabawek oraz biegu i chodu.

 

  

W ramach projektu edukacyjnego „(Nie)zwykła matematyka” udało nam się zrealizować tematykę dotyczącą:

Moduł IV: Nie tylko na planszy: Minecraft na kartce

Uczniowie klasy 7 utrwalali wiadomości o prostokątach i obliczali pola i obwody jakie zajmują.

Moduł VIII: Budujemy – Latawiec
Uczniowie klasy 6 na lekcjach matematyki poznali własności czworokątów. Wiedzę zastosowali na lekcji techniki i zbudowali latawiec.

Moduł III: Matematyka inaczej… - Moje miasto w liczbach
Uczniowie klasy 8 wyszukali różne informacje liczbowe w internecie o Katowicach, a następnie przygotowali gazetkę o mieście w postaci fiszek.

Moduł IX: Przepyszna matematyka – Wiem, co jem
Podczas EKO-tygodnia zostały przeprowadzone zajęcia kształtujących prawidłowe nawyki żywieniowe. Uczniowie klasy VI i VII sprawdzali ile cukru zawierają popularne napoje i słodycze. Wszyscy odczytywali zapisaną na etykietach zawartość cukru, a następnie odmierzali jego odpowiednią ilość. Efektem wspólnej pracy była tablica uświadamiająca ile dodatkowego cukru spożywamy, wypijając słodzony napój czy też zjadając mały batonik. Tablica zawierała ilość łyczeczek cukru w 100 g produktu.

 

  

W ramach projektu edukacyjnego „(Nie)zwykła matematyka” zrealizowaliśmy tematykę dotyczącą:

Moduł II: Galeria sztuki - Bryły na miarę szyte, uczniowie klasy VIII przygotowali modele brył składane przez pociągnięcie nitki. W ten sposób łatwiej było uczniom obliczać pole powierzchni graniastosłupa i ostrosłupa.

Moduł IV: Nie tylko na planszy – Tangramy - w ramach przypomnienia wiadomości o polach figur uczniowie klasy VI bawili się tangramem, układając różne wzory. Została również wykorzystana tablica interaktywna.

Moduł V: Historyczne zmagania- Dlaczego godzina ma 60 minut a doba 24h? - na zajęciach dydaktyczno- wyrównawczych klasa VII, przygotowali informacje na temat czasu oraz wykonali zegary.

Moduł IX: Przepyszna matematyka - Przepyszne bryły – uczniowie klasy VIII podsumowując wiadomości o bryłach, tworzyli modele brył wykorzystując pianki marshmallow, paluszki, chrupki kukurydziane oraz patyki do szaszłyków i wykałaczki.

 

 

projektmat001
projektmat002
projektmat003
projektmat004
projektmat005
projektmat006
projektmat007
projektmat008
projektmat009
projektmat010
projektmat011
projektmat012
projektmat013
projektmat014
projektmat015
Previous Next Play Pause

W grudniu w ramach projektu edukacyjnego „(Nie)zwykła matematyka” udało nam się zrealizować tematykę dotyczącą:

Moduł II: Galeria sztuki - Magiczny świat Eshera – parkietaże i mozaiki, własności figur foremnych- uczniowie klasy 8 wykazali się sztuką układania wielokątów wg określonego schematu.

Moduł I: Co w trawie piszczy - Ślimak Teodorosa – konstrukcja pierwiastków z kolejnych liczb naturalnych, stworzenie kolorowych obrazów na bazie kolejnych pierwiastków. Uczniowie klasy 7 „popuścili wodze fantazji”  tworząc obrazy korzystając z budowy ślimaka, który powstaje z pierwiastków kolejnych liczb naturalnych.

W listopadzie w ramach projektu edukacyjnego „(Nie)zwykła matematyka” udało nam się zrealizować tematykę dotyczącą:

- Galerii sztuki „Matematyczne wyszywanki” uczniowie klas VI-VIII w dalszym ciągu przygotowują kartki bożonarodzeniowe, które zostaną przekazane różnym instytucjom. Część kartek została wykonana z okazji Dnia Seniora i przekazana do DPS-u w Sosnowcu.

- Historyczne zmagania „Łokieć, piędź, stopa- dawne jednostki miar w praktyce” – uczniowie klasy V i VI dokonywali pomiarów długości m.in. korytarza szkolnego, ławek, tablicy, wzrostu kolegi oraz boiska szkolnego z użyciem różnych rodzajów miarek. Poznali dawne jednostki miary: łokieć, stopa, piędź, sążeń itp.

- Galeria sztuki: „Op-art – świat złudzeń optycznych” - klasy V-VII podczas zajęć z plastyki zmierzyli się z zadaniem „czy ten obraz się rusza?, co to jest sztuka op–art?.

- Co w trawie piszczy – „Kleksografia” - podczas lekcji terenowej uczniowie klasy VI poszukiwali symetrii w przyrodzie, a następnie powstawały kleksy symetrycznych liści jesiennych.

 

projektlistopad001
projektlistopad002
projektlistopad003
projektlistopad004
projektlistopad005
projektlistopad006
projektlistopad007
projektlistopad008
projektlistopad009
projektlistopad010
projektlistopad011
projektlistopad012
projektlistopad013
projektlistopad014
projektlistopad015
Previous Next Play Pause

Od września w ramach projektu edukacyjnego „(Nie)zwykła matematyka” udało nam się zrealizować tematykę dotyczącą:

- Galerii sztuki „Cyrklem malowane” uczniowie klas VI - VIII z okazji Dnia Kropki tworzyli na lekcjach matematyki mandale z kół;
- Matematyka w podróży „Podróż do gwiazd” – twórcza lekcja geografii uczniów klasy VI. Uczniowie wykorzystując wcześniej przypomniane wiadomości na lekcjach matematyki o skali oraz wielkości planet w rzeczywistości, na lekcji geografii tworzyli Układ Słoneczny pod okiem p. Edyty Uchnast;
- Kasa rządzi światem „Oszczędzanie”, na lekcji wiedzy o społeczeństwie z p. Justyną Dysy uczniowie klasy VIII uczyli się co to jest budżet państwa, budżet domowy oraz w jaki sposób odbywa się zarządzanie finansami w samorządzie, gospodarstwie domowym, a przede wszystkim jak oszczędzać?  W ramach lekcji uczniowie rozwiązali zadanie, które miało określić, czy w budżecie rodziny można wygospodarować nadwyżkę, która pozwoliłaby zgromadzić oszczędności w ciągu 3-ch miesięcy na obóz językowy dla ich córki;
- Świąteczna Matematyka „Dzień Tabliczki Mnożenia – konkursy: Mistrz Tabliczki Mnożenia oraz Tabliczka Szczęścia.
Na lekcjach uczniowie rozwiązywali łamigłówki, stacje zadaniowe, domino itp. wykorzystując znajomość TM.

 

0
1
1a
2
4
8-
9
10
mandala
mandala1
tablica_wystawa
Previous Next Play Pause