W dniu 23 lutego uczniowie z klas młodszych włączyli się w obchody DBI. Głównym celem naszego spotkania propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci  do zasobów internetowych jak również dbanie o cyfrowe bezpieczeństwo. Wszyscy spotkali się w sali nr 15 i najpierw uważnie starali się słuchać słów nauczyciela, który przedstawił historię DBI. Następnie na ekranie multimedialnym mogli obejrzeć krótkie dwuminutowe filmiki ze strony siecaiki.pl, promującej  zasady bezpiecznego Internetu. Filmiki te, dostosowane do odbioru dla dzieci w młodszym wieku szkolnym nosiły tytuły: „Poznaj bezpieczny Internet”, „Nie ufaj nieznajomym poznanym w sieci” oraz ” Zabezpiecz swój komputer”. Na podstawie filmów oraz własnych doświadczeń, uczniowie wypowiadali się na temat bezpiecznego Internetu.

Podsumowaniem zajęć było układanie z patyczków kolorowych monitora, układanie puzzli on-line związanych z omawianą tematyką oraz ułożenie z literek magnetycznych napisu i przypięcie go na tablicy.

Mamy nadzieję, że  wiedza zdobyta przez uczniów klas 2-3 pozwoli im rozważne  korzystanie z Internetu.

 

 

Udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym tym razem zaprowadził nas w wiele ciekawych regionów naszego kraju. Projekt „Nauka w plecaku”, który  ma za zadanie budzić  ciekawość poznawczą uczniów i rozwijać ich wyobraźnię, tym razem miał pobudzić ich do twórczego myślenia. Tym razem w wirtualną podróż udały się klasy 7 i 8. Pracowaliśmy z mapą fizyczną oraz rozkładaną mapą, na grubym kartonie, gdzie widniały nazwy miast. Nasze zadanie nie było łatwe. Trzeba było odszukać region, odczytać nazwy miast i umieścić na specjalnie przygotowanych przylepcach (rzepach) herby miast pod ich właściwymi nazwami. Okazało się, że uczniowie obu klas poradzili sobie bardzo dobrze. Pracowali zgodnie w grupie, pomagali sobie. Teraz już - bez trudu - są w stanie wskazać na mapie nie tylko miasta wojewódzkie, o których uczyli się wcześniej,  ale i inne miasta w Polsce. Najłatwiej odszukiwano miasta w regionach turystycznych. Nie mniej jednak odnalezienie takich miast jak Konin, Tarnobrzeg czy Łomża nie stanowiło również większego problemu. Bawiliśmy się przy tym doskonale. Już zastanawiamy się, dokąd zaprowadzi  nas kolejny etap Wirtualnych Podróży?  

 

17.02 obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kota. Z tej okazji nasze świetliczaki słuchały bajek i zagadek o kotach oraz wykonały prace plastyczne. Rozmawialiśmy też o dużych, dzikich kotach i ich zwyczajach. 

Wszyscy kochamy Koty! 

Bardzo miło jest nam poinformować, że w ramach akcji Szkoła pełna talentów udało nam się zebrać prawie tysiąc talenciaków! Za zebrane kupony nasza Szkoła otrzymała gry planszowe i materiały plastyczne. Koordynatorkami akcji były Panie Anna Skuza i Magdalena Palka. 

Dziękujemy wszystkim za włączenie się do akcji!! 

Druga już w tym roku szkolnym wystawa prac naszych uczniów w MBP była zainspirowana karnawałem. W szkole odbył się konkurs na prace o tej tematyce. W Bibliotece natomiast nasze prace były wyeksponowane pod hasłem „Stroje i bale w karnawale”. Udostępniona nam przestrzeń wystawowa zapełniła się barwnymi pracami naszych uczniów, wykonanymi w różnych technikach plastycznych. Przeważały wyklejanki z różnych materiałów  Wystawa   w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Sosnowcu, Filia nr 1, przy ulicy Kossaka eksponowana była przez okres 4 tygodni, w tym podczas ferii zimowych, wówczas gdy w Bibliotece organizowane były zajęcia. Toteż mogła trafić do większego grona odbiorców.  Nasza szkoła, w podziękowaniu za piękne prace otrzymała od kierownictwa MBP dyplom - podziękowania, natomiast sama wystawa promuje naszą szkołę. 

 

14 lutego obchodzimy bardzo miły dzień- Walentynki.  W ramach innowacji pedagogicznej Kolorowa Kraina Bajek wychowankowie świetlicy wysłuchali wiersza pt. Kto pokocha misia? ,a także dowiedzieli się skąd wzięła się tradycja wysyłania walentynkowych kartek. Podsumowaniem zajęć było wykonanie własnych kartek. 

 Skąd się wzięły Walentynki?

Święty Walenty klęcząc przy wspólnej modlitwie, złożył ręce razem z Julią i w tym momencie wydarzył się cud – córka strażnika odzyskała wzrok. Święty Walenty dnia 14-go lutego przed egzekucją śmierci napisał list do Julii, podpisując się „Twój Walenty”. W ten sposób powstała tradycja wysyłania walentynek do swoich ukochanych.

 

Walentynki czy to tylko święto zakochanych? Tego dnia ludzie wysyłają do siebie „walentynkę” – wiersz, czekoladowe serce, wyznanie miłosne. Coraz częściej obdarzają się również upominkami. Warto sie zastanowić co w tym dniu jest najważniejsze.

 Miłość, szacunek, empatię powinniśmy okazywać przez cały rok, nie tylko „od święta”.   Obchodząc Walentynki, nie zapominajmy o byciu sobą. Nie starajmy się w tym dniu być kimś, kim tak naprawdę nie jesteśmy. Uczmy się pozytywnych zachowań w stosunku do drugiego człowieka. Dostrzegajmy osoby, które potrzebują naszej uwagi. Szczególnie jeśli są  to osoby samotne, starsze, niepełnosprawne.

Dla mieszkańców domu Seniora  klasy 3b, 4 i 7 zorganizowały „Walentynki dla seniora”, w ramach Projektu Bez barier wieku. Nie mieliśmy możliwości odwiedzić osobiście pensjonariuszy DPS-u. Jednak żyjemy w XXI wieku, multimedia przyszły nam z pomocą. Ale po kolei….

Najpierw  wykonaliśmy kartki, serduszka, napisy. Całość dopełniły życzenia oraz kolorowe wstążeczki. Zdjęcia i filmik z życzeniami przesłaliśmy do DPS nr 2 w Sosnowcu. Tam Pani Anna pracownik socjalny nie tylko zaprezentowała leciwym pensjonariuszom nasze życzenia, ale pensjonariusze również wykonali dla uczniów naszej szkoły walentynkowe serduszka wycinane i wyklejane. To taki piękny i wzruszający gest. Aż łza się w oku kręci. Pamiętajmy, że miłość, szacunek i pozytywne uczucia do drugiego człowieka są w życiu każdego z nas niezmiernie ważne.

 

23 stycznia w ramach godziny wychowawczej uczniowie klasy 4a i 7a wzięli udział w warsztatach teatralnych pt. "Zwierzyniec" w Teatrze Ateneum. Celem warsztatów było przekazanie uczestnikom wiedzy na temat tego, jak zagrać różne zwierzęta na scenie teatralnej.

Podczas zajęć uczestnicy mieli okazję zastanowić się, jak zagrać m.in. muchę, słonia czy żyrafę, oraz jakie odgłosy wydają krokodyle lub jeże. Poprzez liczne zabawy aktorskie i muzyczne, warsztaty pobudzały kreatywność uczniów i pokazywały im, że na scenie teatralnej jest możliwe zainscenizowanie wszystkiego, co podpowiada wyobraźnia. Zajęcia koncentrowały się na pobudzaniu wyobraźni uczestników i poszukiwaniu nietypowych środków wyrazu aktorskiego i dźwiękowego, które oddają specyfikę konkretnych zwierząt.