Styczniowe zadanie w ramach Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego GRAMY ZMYSŁAMI brzmiało „Wzrok”. Jest to zmysł, o który powinniśmy szczególnie dbać, towarzyszy nam w większości naszych aktywności, a w niektórych jest po prostu niezbędny. Realizacją tego zadania zajęliśmy się trochę przed feriami i trochę po feriach. Każda klasa wykonywała swoje ćwiczenia i zabawy.
Chłopcy z klasy 1A podziwiali wzory, które układały się w kalejdoskopie, następnie patrzyli na świat przez rolkę od papieru. Podczas takich zabaw nauczyciel może także dokonać obserwacji, które oko u ucznia jest dominujące. Sporo radości przyniosły ćwiczenia z latarkami w ciemni (wodzenie światłem po konturach figur, łapanie światełka na ścianie, zabawa w jasno- ciemno). Przy zgaszonym świetle podświetlaliśmy latarką także różne przedmioty i faktury. Wodzenie oczami za światełkiem ćwiczy gałki oczne, warto takie zabawy zaproponować dziecku także w domu.
Uczennica klasy 5A stymulowała wzrok poprzez wodzenie oczami za atrakcyjnym przedmiotem oraz patrzenie na pulsujące światełka lampek choinkowych. Nie zabrakło również zabaw pod kocem, podczas których śledziła przesuwające się świecące przedmioty i zapalone latareczki. Na koniec swoje funkcje wzrokowe usprawniała z kartami pracy „Perskie oko” wykonując ćwiczenia polegające na wyszukiwaniu identycznych obrazków.
Chłopaki z 8aA, jak na zimę przystało, do realizacji zadania użyli „prawie” śniegu, czyli pianki do golenia. Początkowo musieli ją płasko rozsmarować na podkładzie a następnie pomalować rozwodnionymi farbami. Na takim barwnym tle układali swoje imiona z kolorowych liter, które sami wyszukiwali. Taką wizytówkę ozdabiali kolorowymi koralikami. Na koniec chłopaki mogli to wszystko wymieszać i trochę się pobawić w rozmazywanie i zgniatanie pianki. Zabawa była świetna, ale sprzątania też było sporo.