Zgodnie z kierunkiem polityki oświatowej na rok szkolny 2022/23 Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy w tym tygodniu z klasą V wybraliśmy się podczas zastępstwa w wirtualną podróż po Grecji. Wykorzystaliśmy do tego celu tablicę interaktywną. Piękne krajobrazy, wielowiekowe zabytki oraz wizerunek żywego filmowego żółwia pozwoliły nam się zrelaksować. Zerknęliśmy na greckie litery, które zdecydowanie różnią się od naszych. Następnie porozmawialiśmy o sosie Tzatziki i sałatce greckiej. Wiktoria podczas lekcji zapamiętała cały przepis na sos. Jak się okazało, podawanie przepisu stało się świetnym ćwiczeniem dla trenowania pamięci. Następnym razem w ramach realizacji międzynarodowego projektu Z kulturą mi do twarzy zrobimy wspólnie grecką sałatkę, a kto wie, może sos też uda się zrobić. Nie była to nasza pierwsza ani ostatnia lekcja o Grecji. Przypomnijmy, że w niedalekiej przeszłości udało nam się nawiązać kontakt z nauczycielem – rodowitym Grekiem nauczającym w greckiej szkole. Pan Nikolaos mieszka niedaleko historycznego miasta Maraton, a więc zna go nie tylko z różnych literackich pozycji, filmów oraz szkolnych podręczników. Wiedzę o Grecji możemy zatem czerpać z pierwszej ręki. Może uda nam się go zaprosić do przeprowadzenia wirtualnej lekcji, aby sam opowiedział wraz ze swoimi uczniami o kolebce europejskiej cywilizacji oraz greckich tradycjach i obyczajach. Warto wiedzieć również, że Grecy są bardzo rodzinnym narodem, co wpisuje się w inny kierunek polityki oświatowej, o tym też postaramy się porozmawiać przy najbliżej okazji. A na razie w krótkie zimowe dni, kiedy szybko robi się ciemno, zamknijmy na chwilę oczy i zabierzmy do swojej wyobraźni „greckie słońce” jako symbol ciepła, światła, radości i optymizmu.

 

 

 
1_1
grecja001
grecja002
grecja003
grecja004
grecja005
grecja006
grecja007
grecja008
grecja009
grecja010
grecja011
grecja012
grecja013
grecja014
grecja015
grecja016
grecja017
Previous Next Play Pause