Procedura
wydawania duplikatów legitymacji szkolnej, świadectwa szkolnego
i pobierania opłat za te czynności w Szkole Podstawowej Nr 7 Specjalnej w Katowicach
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z dnia 18 maja 2018 r.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635).
I. Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej
- W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej zgodnie z załącznikiem nr 1 do procedury (do pobrania tutaj lub w sekretariacie szkoły).
- Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (nazwisko i imię, data urodzenia, PESEL adres zamieszkania oraz dowód wpłaty).
- Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu, tj. 9,00 zł (słownie złotych: dziewięć 00/100).
- Termin wykonania duplikatu: do 7 dni.
II. Zasady wydawania duplikatów świadectw szkolnych
- W przypadku utraty oryginału świadectwa rodzice ucznia lub pełnoletni absolwent może wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa – zgodnie z załącznikiem nr 2 do procedury (do pobrania tutaj lub w sekretariacie szkoły).
- Do wniosku należy dołączyć dowód wpłaty.
- Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu, tj. 26,00 zł (słownie złotych: dwadzieścia sześć 00/100).
- Termin wykonania duplikatu: do 7 dni.
- Duplikat wystawia się na druku obowiązującym w okresie wystawienia oryginału lub na formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa.
- Duplikat zawiera:
- wyraz „Duplikat” na pierwszej stronie u góry,
- dane zgodne z dokumentacją,
- pod tekstem nazwiska i imiona osób, które oryginał podpisały lub stwierdzenie ich nieczytelności,
- datę wystawienia duplikatu,
- pieczęć urzędową.
- Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną po potwierdzeniu odbioru własnoręcznym podpisem lub wysłany pod wskazany we wniosku adres listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
- Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
III. Powyższe opłaty należy wnosić na konto.
Szkoła Podstawowa nr 7 Specjalna w Katowicach
31 1020 2313 0000 3002 0573 3003
tytułem: wpłata za duplikat legitymacji szkolnej / świadectwa ………..…………………